ISDN, tovejs med fast IP?
Fra : Ole Thomsen

Dato : 17-10-01 09:59

Jeg bor på Lars Tyndskids Marker, og kan ikke se frem til ADSL-adgang
i nærmeste fremtid.

Jeg har brug for en internetforbindelse med fast(e?) IP, hastigheden er ikke
så vigtig.

Hvem udbyder tovejs ISDN med fast IP? Altså udover TDC med Pro@ccess.

Findes der en oversigt over disse produkter på nettet?

Ole Thomsen

Fra : Gerner

Dato : 17-10-01 11:33

On Wed, 17 Oct 2001 10:59:06 +0200, "Ole Thomsen" <ot@networks.dk>
wrote:

>Jeg bor på Lars Tyndskids Marker, og kan ikke se frem til ADSL-adgang
>i nærmeste fremtid.

Hvorfor ikke ? Udbygningen skal være total i 2002.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 17-10-01 11:38

"Gerner" <gerner@teknik.dk> wrote

> Hvorfor ikke ? Udbygningen skal være total i 2002.

I dette tilfælde er midten af 2002 ikke nærmeste fremtid.

Ole Thomsen

Fra : Rune Kronenberg

Dato : 17-10-01 12:05

On Wed, 17 Oct 2001 12:33:08 +0200, Gerner <gerner@teknik.dk> wrote:

>Hvorfor ikke ? Udbygningen skal være total i 2002.

Og hvad hjælper det, hvis man bor på Lars tyndskids marker?
Der vil vel altid være regler om dæmpning o.s.v. når vi snakker xDSL?

M.v.h.
--
Rune Kronenberg
Pessimist: An optimist with experience.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 17-10-01 12:18

Gerner <gerner@teknik.dk> writes:

>Hvorfor ikke ? Udbygningen skal være total i 2002.

Det hjælper ikke, hvis man bor "ude på landet" - defineret som "for
langt fra nærmeste central".

Mvh.
   Klaus.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 17-10-01 12:17

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> wrote in message
> [...]
> i nærmeste fremtid.
>
> Jeg har brug for en internetforbindelse med fast(e?) IP, hastigheden er

Uni2 , Mira Internet , Cybercity kan umiddelbart levere en fast ISDN
opkobling, men jeg tror ikke prisen kommer noget der ligner i nærheden af de
500+moms det koster for TDC PA.

/Dennis

Fra : Gerner

Dato : 17-10-01 23:22

On Wed, 17 Oct 2001 13:17:09 +0200, "Dennis Pedersen"
<usenetspam@FJERNDETTEdaydreamer.dk> wrote:

> [...]
>
>Uni2 , Mira Internet , Cybercity kan umiddelbart levere en fast ISDN
>opkobling, men jeg tror ikke prisen kommer noget der ligner i nærheden af de

jeg har isdn hos cc, men ikke fast ip.
Det tror jeg ikke nogen kan levere uden et domænekøb.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-10-01 23:28

"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har isdn hos cc, men ikke fast ip.
> Det tror jeg ikke nogen kan levere uden et domænekøb.

Hvad har fast ip med domænekøb at gøre?

--
Med Venlig Hilsen Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/?usenet - Nu næsten uden indhold men med korrekt URL

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 18-10-01 09:21

TDC's Pro@ ISDN er ikke betinget af køb af domæne.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 19-10-01 23:39

On Thu, 18 Oct 2001 10:20:49 +0200, "Søren C. Fischer"
<soren@fischer-streton.dk> wrote:

>TDC's Pro@ ISDN er ikke betinget af køb af domæne.

Til gengæld følger der et domæne med i prisen.

Daniel Stjernholm Andersen - maria@hirse.dk
http://maria.hirse.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-10-01 00:17

Fri, 19 Oct 2001 22:39:04 GMT, skrev skumling@skumlenet.dk
(Daniel Stjernholm):

>Til gengæld følger der et domæne med i prisen.

Det var da vidst noget nyt - er det ikke kun en fast ipadresse?
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 20-10-01 08:04

> Fri, 19 Oct 2001 22:39:04 GMT, skrev skumling@skumlenet.dk
> (Daniel Stjernholm):

> Det var da vidst noget nyt - er det ikke kun en fast ipadresse?

Der fulgte oprettelse af et domæne med da jeg købte Pro@ISDN i starten af
året.
Og ja, der er kun en fast IP (hvilket er helt fint til mit behov)

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 21-10-01 18:15

On Sat, 20 Oct 2001 01:16:54 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Det var da vidst noget nyt

Nej, sådan har det mig bekendt været hele tiden.

>- er det ikke kun en fast ipadresse?

Kommer lidt an på, hvordan man definerer en adresse. I starten var der
en /29 (8 adresser), nu er det en /30 (4 adresser). Ved begge
løsninger skal man trække 3 adresser fra (netværk, router og
broadcast) hvilket giver hhv. 5 og 1 ledige IP-adresser. Men rent
teknisk set har du 4 IP-adresser.

Fra : Soeren Schroeder

Dato : 18-10-01 09:33

It seems Gerner wrote:

> jeg har isdn hos cc, men ikke fast ip.
> Det tror jeg ikke nogen kan levere uden et domænekøb.

http://www.cybercity.dk/erhverv/produkter/access/isdn_lan/ er et produkt
med fast ip-adresse. Der er ikke krav om yderligere tilkøb.
De tekniske informationer som er sluppet igennem web-afdelingen er noget
sparsomme, men jeg kan bekræfte at der er fast IP-adresse med.
Ex. moms priser - det er et erhvervs produkt, så minutpriserne er de samme
som altid !

--
Soeren Schroeder
SysAdm

Fra : Ole Thomsen

Dato : 18-10-01 12:53

"Soeren Schroeder" <spam_me_senseless@dot.dk> wrote

> [...]
> sparsomme, men jeg kan bekræfte at der er fast IP-adresse med.
> Ex. moms priser - det er et erhvervs produkt, så minutpriserne er de samme

Er det kun TDC som tilbyder flat-rate?

Ole Thomsen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-10-01 14:05

> "Soeren Schroeder" <spam_me_senseless@dot.dk> wrote

> Er det kun TDC som tilbyder flat-rate?

Som jeg tolker mira.dk kan de også , hvorvidt det er noget der er til at
betale sig fra med ISDN skal jeg være usagt..

/Dennis

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-10-01 20:07

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> wrote in message
> Jeg bor på Lars Tyndskids Marker, og kan ikke se frem til ADSL-adgang
> i nærmeste fremtid.

Hvad med Sonofon´s FWA Selvom man ikke rigtigt har hørt om virksomme Linier.

Fra : Rune Kronenberg

Dato : 17-10-01 22:26

On Wed, 17 Oct 2001 21:07:06 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>Hvad med Sonofon´s FWA Selvom man ikke rigtigt har hørt om virksomme Linier.

Satser da kraftigt på at kunne melde tilbage med den første
solstrålehistoie i slutningen af måneden (7-9-13).

Men det er det eneste tilbud som lader til at blive aktuelt herude, i det
mindste som TD har trukket kablerne hertil (lige fordobblet afstanden
imellem central og mit hus).

M.v.h.
--
Rune Kronenberg
The best vacations are spent near the budget.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-10-01 22:01

> "Ole Thomsen" <ot@networks.dk> wrote in message
>
> Hvad med Sonofon´s FWA Selvom man ikke rigtigt har hørt om virksomme
Linier.

Jeg gætter på at de er så langt fra deres "95% dækning" at
rand/yder-områderne ikke kommer på før om laaaaang tid

(jeg har Pro@ ISDN, og venter på om jeg nogensinde kan få FWA/ADSL...)

Fra : Gerner

Dato : 17-10-01 23:25

On Wed, 17 Oct 2001 23:00:47 +0200, "Søren C. Fischer"
> [...]

>Jeg gætter på at de er så langt fra deres "95% dækning" at
>rand/yder-områderne ikke kommer på før om laaaaang tid

Også FWA skal være fuldt udbygget i år 2002.

Det er en af betingelserne for licensen.