Lukning af database forbindelse
Fra : Michael Jakobsen

Dato : 17-10-01 05:45

Hvis jeg har en komando noget lign:
<%
if request.querystring("action") = "et-ellerandet" then
SQL = " udfør dette"
response.redirect "til-en-anden-side"
SQL close
Set SQL = nothing
conn.close
Set conn = nothing
end if
%>

- bliver forbindelsen så lukket korrekt, eller skal jeg have min
response.redirect flyttet ned oven over end if ?
Jeg tror selv, at if sætningen bliver udført helt ned til end if
selvom jeg laver en redirect inden, men jeg vil gerne lige være sikker

/Goose
--
<URL:mailto:webmaster@goose.dk>
<URL:http://www.goose.dk>

Fra : Rune Baess

Dato : 17-10-01 09:00

"Michael Jakobsen" <admin@goose.dk> wrote :
> [...]
> Jeg tror selv, at if sætningen bliver udført helt ned til end if
> selvom jeg laver en redirect inden, men jeg vil gerne lige være sikker

Jeg ville tro man skulle gøre således:

<%
if ... then

Conn.Open "streng"

SQL = " SELECT felt FROM tabel WHERE ..."
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rs.ActiveConnection = Conn
rs.Source = SQL
rs.Open

minvariabel = rs(2felt")

rs.Close
Set rs = Nothing

Conn.Close
Set Conn = Nothing

response.redirect "enurl.asp?etellerandet=" & minvariabel

end if
%>

Rune

Fra : Michael Jakobsen

Dato : 17-10-01 21:26

On Wed, 17 Oct 2001 10:00:21 +0200, "Rune Baess"
<rune@(ingenspamtak)baess.dk> wrote:

> Set Conn = Nothing
> response.redirect "enurl.asp?etellerandet=" & minvariabel
>end if
Ok, så fortsætter den alstå ikke til <%end if%>.
Takker.

/Goose

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 17-10-01 21:57

Conn.Close
Set Conn = Nothing

response.redirect "enurl.asp?etellerandet=" & minvariabel

end if
%>

Det er ikke nødvendig, da der ikke er indsat et Response.End.
Når der ikke er det, bliver scriptet udført, også selvom brugeren smides
videre til en ny side.

/jesper/

Fra : Anders Holbøll

Dato : 17-10-01 22:03

Jesper Nielsen wrote:

> Det er ikke nødvendig, da der ikke er indsat et Response.End.
> Når der ikke er det, bliver scriptet udført, også selvom brugeren
> smides videre til en ny side.

Sådan virkede asp op til og med iis3. Fra og med iis4 stopper scripts
ved Response.Redirect.

--
Anders

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 17-10-01 22:08

> Sådan virkede asp op til og med iis3. Fra og med iis4 stopper scripts
> ved Response.Redirect.

Okay... Har aldrig arbejdet med iis3, men har altid fået forklaringen med
Response.End...

Hvad hvis man bruger

Response.Status = 302
Response.AddHeader "Location","/default.asp"

? Sker der så det samme? Eller...
Og hvis man indsætter Response.End, smider IIS'en så de db connections der
nu engang måtte være oprettet på den givne side?

/jesper/

Fra : Anders Holbøll

Dato : 18-10-01 12:50

Jesper Nielsen wrote:

> Hvad hvis man bruger
> Response.Status = 302
> Response.AddHeader "Location","/default.asp"
> Sker der så det samme?

Ved det ikke. prøv.

> Og hvis man indsætter Response.End, smider IIS'en så de db
> connections der nu engang måtte være oprettet på den givne side?

Jeg vil tro, iis gør ligesom den ville have gjort, hvis slutningen af
scriptet var der, hvor Response.End forekommer.

--
Anders