Netop 6.5 og Windows XP pro
Fra : Tom Nielsen

Dato : 15-10-01 21:37

Hejsa,

Kan det passe at man ikke kan installere Netop Remote Control 6.5 på WinXP ?

når den når 94% og har oprettet icon, så slukker maskinen (den starter dog
op igen, ligesom en boot)

--
Tom Nielsen

Fra : Tom Nielsen

Dato : 15-10-01 22:00

jeg kan da lige tilføje at det virker med VNC - men VNC er langsomt som bare
fan

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 16-10-01 22:51

Hej "Tom Nielsen" <tom@sport.dk>

>jeg kan da lige tilføje at det virker med VNC - men VNC er langsomt som bare
>fan

Tilgengæld er det billigt.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-10-01 22:52

On Mon, 15 Oct 2001 22:36:36 +0200, "Tom Nielsen" <tom@sport.dk>
wrote:

> Kan det passe at man ikke kan installere Netop Remote Control 6.5 på WinXP ?

Unknown. (Jeg har ikke prøvet). Men hvorfor vil du det, når der
er indbygget en stort set tilsvarende funktionalitet i WinXP?

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 16-10-01 23:18

Hej Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG>

>Unknown. (Jeg har ikke prøvet). Men hvorfor vil du det, når der
>er indbygget en stort set tilsvarende funktionalitet i WinXP?

De gamle Netop 5.x har problemer med at køre på Windows2k. Det er
møggenerende når man gerne vil køre Win2k på sin workstation men
stadig har nogle forældede NT4 bokse man gerne vil køre skærmovertage.

Jaja, VNC osv, men NÅR man nu har licens til Netop og NÅR nu Netop er
betydeligt hurtigere så ..

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-10-01 00:39

On Wed, 17 Oct 2001 00:17:37 +0200, Lars Kim Lund
<larskim@mail.com> wrote:

> De gamle Netop 5.x har problemer med at køre på Windows2k. Det er
> møggenerende når man gerne vil køre Win2k på sin workstation men
> stadig har nogle forældede NT4 bokse man gerne vil køre skærmovertage.

Nå klient-delen. Jeg tænkte på server-delen.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 17-10-01 10:50

Hej Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG>

>Nå klient-delen.

Faktisk er det lidt pinligt at jeg ikke havde testet det, for klienten
fungerer faktisk fint nok. Men en sikker måde at crashe en 2k server
er at starte host-servicen på Netop pre-6.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Tom Nielsen

Dato : 16-10-01 15:58

XP'eren skal være host, og min 98'er køre som client.

Jeg har hentet NetOp 6.5 (brugte før 6.0) og 6.5 virker desvære ikke.
Du skriver at XP har tilsvarende funktionalitet, men det kræver vel at man
køre XP på begge maskiner, eller hva' ?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-10-01 23:31

On Tue, 16 Oct 2001 16:58:03 +0200, "Tom Nielsen" <tom@sport.dk>
wrote:

> XP'eren skal være host, og min 98'er køre som client.

WinXP har både indbygget host- og klient-funktionalitet (Remote
Assistance), men om man kan få en klient til Win98, det ved jeg
ikke.

Et gæt kunne være, at de ikke har opfundet den dybe tallerken
påny, og at man altså kan bruge Windows Terminal Services Client,
men jeg ved det ikke.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 20-10-01 23:53

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en meddelelse news:28a1tt45u5fdevs4obnqejcj4bpqlu98eu@news.worldonline.dk...

> [...]
>
> Et gæt kunne være, at de ikke har opfundet den dybe tallerken
> påny, og at man altså kan bruge Windows Terminal Services Client,

Det er rigtigt at både Remote Desktop og Remote Assistance benytter RDP, men
kun Remote Desktop (TS session) virker fra en hvilken som helst Windows med
en TS klient. Remote Assistance virker (pt) kun imellem to WinXP.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.: