skribenter søges
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 02-12-00 19:13

Hej NG

Til hjemmeside søges nogle frivillige skribenter til at komponere et par
artikler om fiskeri.
Hvis du kan skrive så din historie er spændende, og har du lyst til at dele
dine oplevelser og erfaringer med andre, så send en mail til:
delphin@worldonline.dk

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Alex Linaa

Dato : 03-12-00 12:37

Tonni Aagesen wrote:

> [...]
> Hvis du kan skrive så din historie er spændende, og har du lyst til at dele
> dine oplevelser og erfaringer med andre, så send en mail til:

Hvad med et link til den pågældende hjemmeside?

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 03-12-00 15:15

Hej Alex

Jeg har med vilje ikke aktiveret siderne endnu, jeg synes ikke folk skal
have den "dårlige" oplevelse at kigge på en side, hvor der endnu ikke er
noget fyld. Det var net op derfor, jeg henvendte mig til NG for at få noget
fyld på siderne.
Hvis du er meget interesseret i at følge udviklingen af siderne, kan jeg da
godt maile dig linket til dig.

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 03-12-00 18:04

Alex Linaa wrote:

> Hvad med et link til den pågældende hjemmeside?

Hva' dælen Alex, søger du et ekstra job, tror du de lønner ordenligt, en
god journalist skal jo ha' mindst 500 piskeslag i timen, og det er
naturligvis ex. moms. og det løse, så når du skal til Caribien og skrive
en artikel om fiskeriet efter Blu Marlin, så skal du naturlig have alle
dine omkostninger dækket.

Du skal lige ha' en "fidus", man får bare alle drinksne og de frække
damer skrevet på hotel-regningen, det kan simpelt hen ikke
efterkontrolleres, og skattevæsnet, kan jo heller ikke krydsrevidere en skid.

Og så undrer det mig forresten en del, at du besvarer et off-topic
indlæg, du ved da godt, at stillings annoncer hører kun til i
news:dk.opslag.stillinger - så fut-fut.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Alex Linaa

Dato : 03-12-00 18:37

Det lyder som du taler af erfaring?
Mon der er en skabs-fritidsfisker gemt i dig, med alle de fiduser til at omgå
love og betaling?

Men jeg må så lige udvide din horisont ved at fortælle, at der faktisk findes
mennesker der vil yde uden at få noget til gengæld. Nogenlunde det samme som dit
netbetjent-job, blot med den forskel at det kunne være en hjælp i stedet for en
irritation.
Men det er tilsyneladende kun tilladt netbetjente at fortsætte en off-topic-tråd,
sådan som du åbenbart mener dig berettiget til?

Nu forespurgte jeg faktisk blot om en link til en lystfiskerside, og hvis det
ikke er on-topic i denne NG, så ved jeg f... ikke hvad er.
Desuden kan jeg ikke se meget stillingsopslag i den oprindelige posting, blot en
forespørgsel om nogle lystfiskere havde lyst til at dele ud af deres erfaringer.
Så kan du jo mene hvad du vil, jeg er faktisk ret ligeglad.

FUT to dk.admin.netikette

/Alex

Fra : Erik Thorsen

Dato : 03-12-00 21:39

> Det lyder som du taler af erfaring?
> Mon der er en skabs-fritidsfisker gemt i dig, med alle de fiduser til at
omgå
> love og betaling?

Ha ha, et nul til Alex.

hilsen erik thorsen
- gæt hvem der fangede en 6 kg. gedde i dag!!!!

Fra : Alex Linaa

Dato : 04-12-00 07:43

"Erik Thorsen" <thorsen@fiskeringen.dk> skrev i en meddelelse

> - gæt hvem der fangede en 6 kg. gedde i dag!!!!

Tillykke med den Erik.

Er den taget på Pokémon eller Kinderæg?

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Anders og Berit

Dato : 04-12-00 22:18

"Erik Thorsen" <thorsen@fiskeringen.dk> skrev i en meddelelse

> hilsen erik thorsen
> - gæt hvem der fangede en 6 kg. gedde i dag!!!!

Hvordan? sø, å, hav eller hva?

Mvh
Anders

Fra : Erik Thorsen

Dato : 06-12-00 07:40

"Anders og Berit" <beritpost@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Erik Thorsen" <thorsen@fiskeringen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan? sø, å, hav eller hva?

Esrum Sø, på en af Bruno's hjemmelavede woblere. Vi spiste den i går nammmm
nam.
hilsen erik thorsen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 03-12-00 22:45

Alex Linaa wrote:

> Det lyder som du taler af erfaring?
> Mon der er en skabs-fritidsfisker gemt i dig, med alle de fiduser
> til at omgå love og betaling?

Næ - jeg bare selvstændig erhversdrivende, der er momsregistreret, og
dermed pålagt en masse ulønnet arbejde, som afgiftopkræver for statskassen.

Dine meninger om fritidsfiskernes omgang med lovgivningen, skal du ikke
høre noget for, for der er du på linie med mine synspunkter.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : S Arnvig

Dato : 05-12-00 00:25

Niels Ebbesen skrev i meddelelsen <3A2ABECB.37292F3F@niels-ebbesen.net>...
>Næ - jeg bare selvstændig erhversdrivende, der er momsregistreret, og
>dermed pålagt en masse ulønnet arbejde, som afgiftopkræver for statskassen.

Visse-Vasse, Niels

Du får et administrations fradrag på 3000,- for at opkræve din egen skat,
hvilket du iøvrigt er pligtig til ligesom alle andre arbejdsgivere.

Søren Arnvig

Dive Nitrox : EAN21 / the original strong taste

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 03-12-00 19:29

> Og så undrer det mig forresten en del, at du besvarer et off-topic
> indlæg, du ved da godt, at stillings annoncer hører kun til i
> news:dk.opslag.stillinger - så fut-fut.

1) Til hjemmeside søges nogle FRIVILLIGE skribenter til at komponere et par
artikler om fiskeri.

2) Det er altså ikke en stillingsannonce, men et forsøg på at lave en
spændende hjemmeside for lystfiskere.
Meningen er netop at siden skal være baseret på lystfiskeres egne råd, tips,
erfaringer, historier m.m.
Alt dette skal så være til glæde for andre fiskere, som f.eks. dig selv. Nu
er der jo ikke meget ved at lave en side, hvor der ikke står noget
interessant, og netop derfor henvendte jeg mig til dette forum for
lystfiskere, for at høre om nogen var interesseret i at hjælpe med et par
artikler. Ikke nødvendigvis om fiskeri efter marlin, sværdfisk og hajer
(selv om det kunne være spændende), men om fiskeri efter gedder i Glenstrup
sø, havørreder i Vejle fjord, laks i Skjen å eller bare skallefiskeri i den
lokale dam.

Hvis nogen nu synes, at de gerne vil give en hånd/historie med, så skriv til
delphin@worldonline.dk

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 03-12-00 22:51

Tonni Aagesen wrote:

> [...]
> spændende hjemmeside for lystfiskere.
> Meningen er netop at siden skal være baseret på lystfiskeres egne råd, tips,

Det er bedøvende ligegyldigt om den arbejdskraft du efterlyser er lønnet
eller ulønnet, dit indlæg er pr. defination et stillingsopslag, og
stillingannoncer er off-topic i denne gruppe.

Der findes en speciel gruppe den type indlæg news:dk.opslag.stillinger -
så brug den fremover.

Hvis du vil diskutere videre, så foregår det i news:dk.admin.netikette -
hvor jeg har sat FUT til...!!!

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : N/A

Dato : 06-12-00 01:39

Fra : Ard

Dato : 06-12-00 01:39

On Sun, 03 Dec 2000 23:32:09 +0100, Alex Linaa <""@nospam@a@linaa.com>
wrote:

>Få dig et liv NRE, i stedet for at fylde NG'erne op med mangfoldige indlæg, der
>ville være blevet ved ét uden din utidige indblanding.

Tak Alex, det går alt for vidt med Ebbesens overarbejde her i NG-en.
kan vi ikke oprette en NG som hedder dk.ebbesen.kritik ?

Helt ærligt Niels, indlægget var fint og det ville være godt hvis du
kunne blive ved at bruge din energi på at stimulere andre til at
deltage aktivt i NG-en i stedet for at hundse med dem indtil de taber
deres lyst til at skrive noget som helst overhovedet.

Ard