rotate af httpd.log
Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 16-10-01 19:22

jeg har efter en lille uges drift af min nye webserver fået følgende mail
fra root

errors occured while rotating /var/log/htmlaccess.log {
stat of /var/log/htmlaccess.log failed: No such file or directory

jeg forstår selvfølgeligt meningen, men apache-log ligger i
/var/log/httpd/htmlaccess.log. Så hvor er det dette job med at rotere
loggen står? det er ikke i root-crontab!

finn

Fra : Kim Petersen

Dato : 16-10-01 19:39

"CykelSmeden fra Aalborg" <skrald@acnord.SLET.dk> writes:

> [...]
> /var/log/httpd/htmlaccess.log. Så hvor er det dette job med at rotere
> loggen står? det er ikke i root-crontab!
Hvilket OS?
Men hvorom er ... prøv at checke /etc/cron.{d|hourly|daily|weekly|monthly}
dette er stedet hvor man på mange *nix versioner, gemmer ikke-bruger rela-
terede cron-scripts.

--
Mvh. Kim Petersen /| Tlf: +4575831551 |\ Jomfru Ingefreds Vej 18
Software Engineer / | Fax: (none atm.) | \ 7100 Vejle

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 16-10-01 19:34

CykelSmeden fra Aalborg skrev:

> jeg forstår selvfølgeligt meningen, men apache-log ligger i
> /var/log/httpd/htmlaccess.log. Så hvor er det dette job med
> at rotere loggen står? det er ikke i root-crontab!

Måske i et af scriptene i /etc/cron.{d,daily,weekly,monthly}/, eller
hvad de nu hedder i den distro du bruger.

// Klaus

Fra : Martin Skøtt

Dato : 16-10-01 21:21

> [...]

> errors occured while rotating /var/log/htmlaccess.log {
> stat of /var/log/htmlaccess.log failed: No such file or directory

Det er logrotate programmet der forsøger at rotere loggen for
apache. Det er afhængigt af din dist. hvor opsætningen af logrotate
ligger, men jeg mener at den kan findes i /etc/logrotate.d/ på red
hat. Der kan du så rette stien til din htmlaccess.log. Det er måske
også nødvendigt at rette stien for andre log filer.

--
Martin Skøtt
martin@z3n.dk

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 16-10-01 22:14

CykelSmeden fra Aalborg wrote:

> [...]
>
> errors occured while rotating /var/log/htmlaccess.log {
> stat of /var/log/htmlaccess.log failed: No such file or directory

Du kan oprette filen med 'touch /var/log/htmlaccess.log' - så slipper
du for fejlen fremover.

> jeg forstår selvfølgeligt meningen, men apache-log ligger i
> /var/log/httpd/htmlaccess.log. Så hvor er det dette job med at rotere
> loggen står? det er ikke i root-crontab!

htmlaccess.log er SWAT's logfil og har intet med apache/httpd at gøre.

Rasmus

--
-- [ Rasmus 'Møffe' Bøg Hansen ] ---------------------------------------
A computer without Windows is like a chocolate cake without mustard.

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 17-10-01 14:16

Tak. det er rigtigt jeg glemte at det er RH7.1
Jeg havde tænkt på at oprette filen, men da jeg er i en løbende process med
at forstå linux, mente jeg det ville være mere rigtigt at finde ud af hvad
det var der foregik. Jeg har så forkert antagert at html-stads er apache,
men nu har jeg så mere at fortsætte med - TAK til alle
finn

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 17-10-01 15:54

Det lå i .../logrotate.d/linuxconf !!
men så fik jeg lært noget om logrotatedæmonen, og den er jo ganske
anvendelig!

finn