Fluekøb
Fra : Martin Nystrup Rasmu~

Dato : 28-11-00 23:13

Hej,

Da jeg vil til at kaste mig ud i fluefiskeriet, er der jo en række ting, jeg
skal anskaffe mig. Deriblandt fluer (som jeg ikke i første omgang vil binde
selv - "helligbrøde" måske ;) ). Under en surftur på nettet dumpede jeg ind
på websiden www.grej-import.dk; de har tilsyneladende en masse (påståede?)
gode tilbud på bl.a. fluer af mærket "Dragon". Er det noget, man bør holde
sig fra at købe? Hvordan er kvaliteten generelt på markedet for fluer (på
hvilke områder halter købefluer bagefter?)?

Martin N. Rasmussen (=> http://hjem.get2net.dk/Aslan)
Netikette? Find forklaringen på: http://www.usenet.dk/netikette/
Udebliver morskaben? Besøg chatkanalen #Fantasia på irc.get2net.dk
....eller "Banjo's Likørstue" (=> http://www.dr.dk/u/banjo/)

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 28-11-00 23:49

Martin Nystrup Rasmussen wrote:

> ....... Deriblandt fluer (som jeg ikke i første omgang vil binde
> selv - "helligbrøde" måske ;)

Næ - det bliver blot en meget dyr fornøjelse....

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Martin Nystrup Rasmu~

Dato : 29-11-00 00:12

> Næ - det bliver blot en meget dyr fornøjelse....

Det blev hurtigt klart for mig efter 5 min. med "Go Fishing's
Fluebindingskatalog" i hånden, selv om et begynder-fluebindingssæt kunne
erhverves for godt 500 kr. Jeg havde også i et sekund overvejet at benytte
piberensere i diverse farver som alternativ til rigtige fluer, men
krogpåsætningen voldte problemer. ;) Jeg kan dog i det mindste
"græsplænefiske", indtil økonomien vil kunne klare et eventuelt
"misbrug/overbrug". ;)

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-11-00 01:27

Martin Nystrup Rasmussen wrote:

> .................................... Jeg kan dog i det mindste
> "græsplænefiske", indtil økonomien vil kunne klare et eventuelt
> "misbrug/overbrug". ;)

Man skulle ikke tro det, men både forfang og en flue, der er afklippet
midt på krogbøjningen er vigtig ved indøvning af kasteteknik, rigtig
vand er også vigtig, det giver nemlig en speciel modstand, når man
trækker linen af vandet, så det lokale gadekær eller en branddam kan
anbefales, som øvelsesområde.

Meld dig ind i en lystfiskerklub, de fleste klubber har fluebindingsgrej
og materialer, du kan bruge i klubben, og du kan også lære de rigtige metoder.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Carsten

Dato : 29-11-00 08:28

Hej Martin

Du kan købe billige fluer i England, til ca. 2,00 kr pr. stk. du kan prøve
at kigge på www.Flymail.com
Det koster 2£ i forsendelse.

Hilsen Carsten.

Fra : Poul Vestensgaard

Dato : 29-11-00 09:38

> [...]
> www.grej-import.dk; de har tilsyneladende en masse (påståede?)
> gode tilbud på bl.a. fluer af mærket "Dragon".

Jeg kender ikke, hverken websiden eller Dragon fluerene, men jeg har
selv købt en hel del fluer fra : http://www.flymail.com/
Der har kvaliteten aldrig svigtet, priserne er i bund og leveringen
er både lynhurtig og præsis.

--

Best Regards / Med venlig Hilsen
Poul Vestensgaard

Real programmers don't document.
If it was hard to write, it should be hard to understand

Fra : Micke

Dato : 29-11-00 11:48

Prova www.maximafiske.com i Sverige

/Micke