Ad-aware og ADSL
Fra : Keld Nielsen

Dato : 16-10-01 16:16

Jeg kørte lige Ad-aware på min computer - det slukkede af en eller anden
grun min internet forbindelse på min ME-styresystem.
Når jeg pinger ADSL-forbindelse er det OK !

Nogen der har en idé om hvad der er blevet fjernet ?

De bedste hilsner
Keld

Fra : Kent Friis

Dato : 16-10-01 16:18

Den Tue, 16 Oct 2001 17:15:42 +0200 skrev Keld Nielsen:
>Jeg kørte lige Ad-aware på min computer - det slukkede af en eller anden
>grun min internet forbindelse på min ME-styresystem.
>Når jeg pinger ADSL-forbindelse er det OK !

Øh, dit internet virker ikke, men ADSL'en er ok? Har du ADSL til
arbejdet, og modem til internettet, eller hvad?

Mvh
Kent
--
War does not determine who is right, only who is left.

Fra : Keld Nielsen

Dato : 16-10-01 16:26

OK - jeg prøver lige at uddybe

Jeg kører ADSL på flere maskiner via en router

En af maskinerne med ME hra pludselig ikke forbindlse mere, browser og
e-mail ka' ikke få forbindelse, men når jeg pinger fra maskinen får jeg fin
svar fra ADSL-forbindelsen.

....og så er det min viden står af!

Keld

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-10-01 17:08

"Keld Nielsen" <keld@prolight.dk> skrev i en

[ ... ]
> ...og så er det min viden står af!

Du kan også få en masse fornuftig viden om usenet ved at læse og følge
disse instruktioner:
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

Og jeg synes det er på grænsen til det helt utrolige, at så mange
stadig ikke har fået lært disse få enkle regler, når der så ofte gøres
opmærksom derpå.

Hvad skal man mon egentlig snart gøre for at endnu flere fulgte disse
gode råd?

NYT - NYT - Om skabelsen og syndfloden <http://www.syndflod.dk>
Josef i Egypten: <http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-079.htm>
"Det evige Evangelium" - <http://www.sda-net.dk>

Fra : Thomas B. Maxe

Dato : 16-10-01 18:51

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev bl.a.:
> [...]
> opmærksom derpå.
>
> Hvad skal man mon egentlig snart gøre for at endnu flere fulgte disse

Du kunne jo starte med at få opdateret din signatur med en henvisning til
Lukasevangeliet, kap. 6, vers 37:
"Døm ikke, så skal I ikke selv dømmes; fordøm ikke, så skal I ikke
fordømmes. Tilgiv, så skal I få tilgivelse. "

Og så kunne du indlede dit svar til andre med at svare på deres spørgsmål og
derefter i en høflig tone give anvisninger på, hvordan de fremover bør
citere osv., hvis du føler behov for at gøre opmærksom på det.

FUT: dk.admin.netikette eller måske alt.dk.katolik?

Med venlig hilsen

Thomas B. Maxe
(som desværre ikke kan hjælpe med det egentlige problem, og som i denne
forbindelse repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet)

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-10-01 19:29

"Thomas B. Maxe" <toxicthomas@nospam.hotmail.com> skrev i en

> fulgte disse gode råd?
>
> Du kunne jo starte med at få opdateret din signatur med en
> henvisning til Lukasevangeliet, kap. 6, vers 37:
[ ... tekst klippet ... ]

Det er der desværre ikke rigtig plads til i min signatur!

Og den tekst du henviser til har jo ret beset slet ikke noget som
helst med denne sag at gøre, da der jo ikke er tale om at dømme nogen,
men blot at komme med høflige og venlige henstillinger om at benytte
de gode råd og anvisninger, som er til alles fælles gavn og glæde.

Så når du skal prøve at fordømme andre ved hjælp af nogle
bibeltekster, så brug venligst nogle der er relevante at bruge!

> FUT: dk.admin.netikette eller måske alt.dk.katolik?

Der var da ingen FUT sat, så derfor sætter jeg selv en til:
news:dk.admin.netikette og XPoster til dk.admin.netikette

Fra : Allan Olesen

Dato : 16-10-01 21:56

"Thomas B. Maxe" <toxicthomas@nospam.hotmail.com> wrote:

>Og så kunne du indlede dit svar til andre med at svare på deres spørgsmål og
>derefter i en høflig tone give anvisninger på, hvordan de fremover bør
>citere osv., hvis du føler behov for at gøre opmærksom på det.

Hjælper desværre ikke.

Hvis jeg alligevel skal svare nogen, der bundciterer, plejer jeg at
slutte af med denne her:

>Du må i øvrigt gerne skrive under det, du svarer på, og klippe det væk,
>du ikke svarer på.

Det kan vist ikke skrives mere neutralt, og alligevel får jeg af og
til en spand lort i hovedet, når jeg har gjort det.

--
Allan Olesen, Lunderskov.