Compaq og RAM
Fra : Hauge

Dato : 16-10-01 14:02

Hejsa

Jeg har en Compaq Presario 5696 og vil have noget mere ram i.
Men på Compaqs hjemmeside står der, at den kun kan klare 3 x 128MB, men er
det ikke fordi at der dengang den blev lavet, kun fandtes 128MB?

Er der nogen der har prøvet større moduler deri?

Mvh Hauge

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 17-10-01 07:23

"Hauge" <hauge@CUThrcnet.dk> wrote in message
> [...]
> det ikke fordi at der dengang den blev lavet, kun fandtes 128MB?
>
> Er der nogen der har prøvet større moduler deri?

Hej,
Det er temmelig sikkert bios i maskinen som ikke supporterer større moduler,
jeg har selv en Pressario 5862 (600 Mhz Athlon på et FIC SD11 motherboard)
som med Compaqs originale bios kun understøtter 128 Mb moduler, jeg har
imidlertid flashet min maskine med den bios som FIC selv bruger til
bundkortet, og så understøtter det pludselig 256 Mb moduler.

mvh

Andreas M. Hansen