Ram til bærbar
Fra : Anders Petersen

Dato : 16-10-01 13:20

Kom vist egentlig til at inkludere denne andetsteds, men den skulle
altså være således - og for sig selv:

Hvor, og hvordan, får man nemmest og billigst opgraderet sin bærbare
ram-mæssigt? Kører alle bærbare på samme type ram, ligesom alm. pc'er
gør det - eller er det fabrikant-bestemt. Og er det til at finde ud af
selv, eller bør man ofre en timeløn til en rep.mand?

På forhånd tak.

/Anders

Fra : Christopher Højsbo

Dato : 16-10-01 13:44

Som regel er det nemt nok at opgradere en bærbar computer, hvis man har en
lille skruetrækker.
Så vidt jeg ved kan nogle typer bærbare udmærket bruge standard SO-DIMM 144
pin ram, mens andre kræver særlig ram, som passer specielt til de pågældende
maskiner...

Det er jo svært at vide på forhånd, derfor vælger nogle at prøve det af, ved
at købe den billige standard ram... Hvis dette ikke virker er man som regel
nød til at købe specialram, som typisk koster lidt mere.

Du kan evt. skrive hvilken bærbar der er tale om...

Hilsner

Christopher Højsbo
www.rambutikken.dk

Fra : René Jensen

Dato : 16-10-01 14:02

"Christopher Højsbo" wrote:
> Du kan evt. skrive hvilken bærbar der er tale om...

Hvad ville du kunne sige om en Toshiba Satellite 1670CDS bærbar - nogen
håb om billig SO-DIMM RAM?

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Christopher Højsbo

Dato : 17-10-01 13:12

Hej René

En Satellite 1670CDS bruger den almindelige Toshiba ram, som bruges i rigtig
mange nyere Toshiba'er.

128 mb modulet hedder PA3005U og koster cirka 400,- kroner inkl. moms

Hilsner

Christopher Højsbo
rambutikken.dk

Fra : Brian Fisker

Dato : 18-10-01 23:48

> Hvad ville du kunne sige om en Toshiba Satellite 1670CDS bærbar -
nogen
> håb om billig SO-DIMM RAM?

Kan da lige informere om, at jeg som ejer af en Toshiba 4070CDS har
opgraderet med helt almindelige, billige 128 mb SO-DIMM ram til den
nette sum af 197 kr. - Det fungerede fint

\Mandal