Hvem understøtter sms-besked
Fra : Mosehuset

Dato : 16-10-01 12:24

Hvilke udbydere tilbyder at sende en sms-besked, til ens mobiltelefon, når
man modtager en e-mail? (udover wanadoo selvfølgelig).

vh Bjarne
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\////////////////////////////////////
mosehuset@wanadoo.dk
http://hjem.get2net.dk/mosehuset
///////////////////////////////////\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

Fra : Rune Kronenberg

Dato : 16-10-01 12:41

On Tue, 16 Oct 2001 13:24:28 +0200, "Mosehuset" <mosehuset@wanadoo.dk>
wrote:

>Hvilke udbydere tilbyder at sende en sms-besked, til ens mobiltelefon, når
>man modtager en e-mail? (udover wanadoo selvfølgelig).

Tiscali.

M.v.h.
--
Rune Kronenberg
Beware of dark rooms... they might be the morgue.

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 16-10-01 13:09

"Mosehuset" <mosehuset@wanadoo.dk> wrote in message
> Hvilke udbydere tilbyder at sende en sms-besked, til ens mobiltelefon, når
> man modtager en e-mail? (udover wanadoo selvfølgelig).

Cybercity

--

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-10-01 13:16

"Mosehuset" <mosehuset@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilke udbydere tilbyder at sende en sms-besked, til ens mobiltelefon

Understøtter som i: Kan forwarde mail til en xxxxx@sms.mobiludbyder.dk
konto?
Det gør alle vist.

Understøtter som i: Har egen SMSC og sender en rigtig SMS ved nye mails?
Svjv ingen.

--
Med Venlig Hilsen Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/?usenet - Nu næsten uden indhold men med korrekt URL

Fra : Niels J Nielsen

Dato : 30-10-01 09:27

Hej Martin

Jeg forsøger at finde ud af hvorledes man får afsendt "rigtige" SMS-beskeder
fra en applikation, dvs. potientielt hundredevis af beskeder i timen, som
skal leveres "øjeblikkeligt", altså ikke lejlighedsvist, som når man sender
dem som eMail.

Jeg går ud fra at det er en service som diverse teleselskaber udbyder. Er
SMSC det magiske ord jeg skal spørge dem om ? Er der nogen
kommunikationsstandarder beskrevet på nettet man kan kigge på (jeg er
interesseret i hvor nemt det er at implementere).

mvh Niels J Nielsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-10-01 09:39

"Niels J Nielsen" <nielsen@geocities.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> SMSC det magiske ord jeg skal spørge dem om ? Er der nogen
> kommunikationsstandarder beskrevet på nettet man kan kigge på

ja og ja, men jeg kan ikke huske navnene.
http://www.kannel.3glab.org/ har vist noget teknisk info omend det mest
er open-source faldara

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 30-10-01 09:43

On Tue, 30 Oct 2001 09:38:47 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>"Niels J Nielsen" <nielsen@geocities.com> skrev i en meddelelse
>Er
>
>ja og ja, men jeg kan ikke huske navnene.
> [...]

hvis man spørger TDC og får fat i den rette vedr. SMSC har de nogle
specs. på API. Det er også bundlet m. et C-program, som dog ikke
spiller max. (på de platforme vi har fedtet m. i al fald.)

En perlfætter på færre-linier end ditto C, does the job. Perlfætteren
er mig bekendt dog ikke tilgængelig på nogen url.

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Morten Birkelund

Dato : 16-10-01 13:16

"Mosehuset" <mosehuset@wanadoo.dk> wrote in message
> Hvilke udbydere tilbyder at sende en sms-besked, til ens mobiltelefon, når
> man modtager en e-mail? (udover wanadoo selvfølgelig).

Hej

Næsten alle udbydere kan gøre dette, det gøres ved at sende en kopi af
mailen til

Dit nummer@

Debitel Kan enten være via Sonofon eller TDC.
Mobilix sms.mobilix.dk
Sonofon note.sonofon.dk
TDC, Tellmore, Telefona, Tiscali sms.tdm.dk
Telia gsm1800.telia.dk

Næsten alle de danske teleselskaber har disse gateways.

--
Morten Birkelund

Fra : Ziggy

Dato : 18-10-01 07:54