bestemmelse af klasse på flueline
Fra : PAR

Dato : 23-11-00 13:33

Da jeg lige som Erik Thorsen er led og ked af upassende indlæg her i denne
NG, har jeg her et spørgsmål om fluegrej.

Jeg har arvet en flueline og vil gerne vide, hvad klasse det er. Det må da
stå et sted i fiskelitteraturen, da jeg også har andre liner, jeg vil tjekke
klassen af.

Per Arleth

--
FREMSKRIDT er at beskytte naturen - og undermålerne!

parleth@get2net.dk

Fra : Kim Urban

Dato : 23-11-00 17:55

Hvilke undermålere ?

- nåh du mener fisk.

Kim Urban

Fra : PAR

Dato : 24-11-00 10:20

Kære Kim!
Uden at dette skal blive optakten til undermålerindlæg af alle slags - så
var ordet "undermålere" tænkt underfundigt - og altså ikke kun, som du og
andre (...........) forstod den!

Hermed slut fra min side

Per Arleth

Fra : Christian Skands

Dato : 23-11-00 22:03

> [...]
> Jeg har arvet en flueline og vil gerne vide, hvad klasse det er. Det må da
> stå et sted i fiskelitteraturen, da jeg også har andre liner, jeg vil

Du finder vægtklassen ved at veje de yderste 9,15 m. af linen på en
køkkenvægt el.lign. Når linen er rullet op kan det godt lade sig gøre at
lægge de yderste meter på vægten og resten på bordet.

AFTM 4 = 7,8 g
5 = 9,1 g
6 = 10,4 g
7 = 12 g