ADSL og Router
Fra : Andreas Andersen

Dato : 16-10-01 00:35

Hej venlige sjæle,

Jeg har gået længe og ventet på mit adsl, set frem til at skulle give
teledanmark sved på panden ved at få linien til at gløde men men men...
indtil videre er jeg ikke kommet så langt. Jeg kan godt sætte mit adsl op
på den ene computer, men når jeg sætter det op på routeren ( d-link DI-704)
så går det galt. Jeg har fulgt manualen til punkt og prikke, og den viser
også korrekt ipadresse når jeg laver en ipconfig, men - den vil altså bare
ikke give mig adgang til nettet.

Jeg har prøvet med de forskellige kabler der medfølger til at forbinde adsl
modemet med switchen, men lige meget hjælper det.

Er der nogen derude som ved hvad dette kan skyldes?

Med håb om et hurtigt svar.

Andreas

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-10-01 09:34

"Andreas Andersen" <andreas@4760.dk> wrote in message
> [...]
adsl
> modemet med switchen, men lige meget hjælper det.
>
> Er der nogen derude som ved hvad dette kan skyldes?
Du taler både om at forbinde modemet til en switch og en router, hvad mener
du?

Hvis du har både en switch og en router skal du forbinde modemet til
routeren og denne igen til en port på switchen med et _krydset_ kabel.

mvh
Martin Petersen

Fra : Tommy Kreutzfeldt

Dato : 17-10-01 00:25

"Martin Petersen" <martin@REMOVEfyrreklitten.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis du har både en switch og en router skal du forbinde modemet til
> routeren og denne igen til en port på switchen med et _krydset_ kabel.

Jeg tror forvirringen opstår da DI-704 er en internet gateway (router) med
indbygget 4 ports 10/100 switch

TK

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-10-01 11:49

"Tommy Kreutzfeldt" <tommy@kreutzfeldt.dk> wrote in message
> Jeg tror forvirringen opstår da DI-704 er en internet gateway (router) med
> indbygget 4 ports 10/100 switch
Det forklarer en del..

Martin

Fra : Tommy Kreutzfeldt

Dato : 16-10-01 23:39

"Andreas Andersen" <andreas@4760.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> også korrekt ipadresse når jeg laver en ipconfig, men - den vil altså bare

Hmm med en ipconfig får du en ip der ligner noget som 192.168.0.100 eller
så rigtigt??
Har din router fået en ip på ydersiden ?? (Der kan være et problem hvis du
har haft din computer på udenom din router, da den så vil blokere din ip i
op til en time hvis du ikke har frigivet den først)
Har du sat din router op med en fast ip på ydersiden, eller får du tildelt
en fra TDC ??(Hvis du har sat den op med fast ip har du så givet den en
gateway adresse?? og hvad med DNS adresser ??)
Kan du pinge en ip adresse f.eks. 129.142.20.35, men ikke www.dr.dk ?? (hvis
du kan pinge en ip men ikke et domain er det dine DNS adresser der er fejl
i)
Køre din router DHCP på indersiden eller køre du med faste ip??
Kan du pinge din router på indersiden fra begge maskiner ?? (standard
adressen er 192.168.0.1)

Lidt at tænke over ;)

> Jeg har prøvet med de forskellige kabler der medfølger til at forbinde
adsl
> modemet med switchen, men lige meget hjælper det.

Skal fobindes med et ligeover kabel fra dit modem til WAN porten på bagsiden
af routeren.

TK