Automatisk køler kontrol
Fra : kelloggs

Dato : 15-10-01 22:01

Ja, sådan står der i brugsanvisningen til mit DFI P5BV3+ Socket 7 bundkort,
og det virker således at køleren kun blæser hvis cpu'en bliver mere end 25
grader varm. Det virker kanon, da jeg bruger det som en server som står
tændt 24 timer i døgnet, det er kun når jeg starter noget ekstra op på
serveren at køleren virkeligt tager fat (og derfor larmer).

Nu er problemet at den ene IDE-controller er stået af og jeg derfor kun kan
have 2 harddiske siddende i maskinen, så jeg er på udkik efter et andet
Socket 7 bundkort (mindst K6-2 300mhz), som har samme feature som det jeg
har.

Er der nogen som kender til Socket 7 bundkort som har samme geniale ting,
jeg vil nemlig godt være fri for larmen ?

http://www.baber.com/baber/411/dfip5bv3plus.htm specs på bundkortet
http://www.dfi.com/support1/dlShow.asp manual til bundkortet

Mvh
Henrik

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 15-10-01 22:24

"kelloggs" <hip1234@hotmail.com> wrote in

> [...]
> derfor kun kan have 2 harddiske siddende i maskinen, så jeg er på
> udkik efter et andet Socket 7 bundkort (mindst K6-2 300mhz), som

Var det ikke en idé bare at købe en ekstra IDE controller? På den måde
kan du osse få en controller der er bedre end de onboard controllere
der sidder på socket7 boards. F.eks. ATA100 og/eller RAID funktioner.

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : kelloggs

Dato : 15-10-01 22:41

"Kent Oldhøj" <wol@oldhoj.dk> wrote in message
> [...]
> kan du osse få en controller der er bedre end de onboard controllere
> der sidder på socket7 boards. F.eks. ATA100 og/eller RAID funktioner.

Koster vel en formue, et brugt bundkort af den alder er vel næsten billigere
eller ?

Fra : Jakob M

Dato : 15-10-01 23:41

> Koster vel en formue, et brugt bundkort af den alder er vel næsten
billigere
> eller ?

Nej, Ultra DMA/100 Bulk PCI 369,- på edbpriser

Mvh
Jakob

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-10-01 00:25

> Koster vel en formue, et brugt bundkort af den alder er vel
> næsten billigere eller ?

Du kan få en CMD CSA-6491 PCI ATA100 controller for under 300,- kr.
Måske fås de også brugt?