sammenkobling af en bærbar og en "almindel~
Fra : Jesper Brock

Dato : 15-10-01 21:11

Hej NG

Efter en ivrig eftersøgning lykkedes det mig at finde en bærbar PC, som var
passende til mit journalistjob

Nu står der altså en bærbar her på bordet ved siden af min stationære PC, og
nu vil jeg jo gerne have skabt forbindelse mellem dem...

hvad er smartest??

1. skal jeg ud og købe et netkort til den bærbare?
2. Skal jeg købe et null-modem til forbindelse mellem parallelportene?
3. Er det muligt at skabe forbindelse mellem maskinerne via USB-portene? Vil
det være smart?
4. Skal jeg i virkeligheden satse på noget helt andet?

Håber I har et par gode råd.

Jesper Brock
Journalist, Lokal-Bladet.dk

"Jura er først sjovt, når vi kommer til ekstremerne"

Fra : Deaster

Dato : 15-10-01 21:29

Jesper Brock wrote:

> [...]
>
> Jesper Brock
> Journalist, Lokal-Bladet.dk
>
> "Jura er først sjovt, når vi kommer til ekstremerne"

Køb et netkort til den bærbare og til den stationære, og så en billig 4
ports hub, det er klart den nemmeste og mest stabile løsning til pengene.

Jesper (Deaster)
Ny på NG'er?
Tjek www.usenet.dk

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 15-10-01 21:35

Deaster skrev:
> Køb et netkort til den bærbare og til den stationære, og så en billig 4
> ports hub, det er klart den nemmeste og mest stabile løsning til pengene.

Samt med et netkort i den bærbare, kan man næsten altid komme på andre
netværk, meget rart hvis man lige skal på indernettet eller ligende...

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 16-10-01 11:06

> Køb et netkort til den bærbare og til den stationære, og så en billig 4
> ports hub, det er klart den nemmeste og mest stabile løsning til pengene.

Du behøver ikke købe en hub/switch.
Du kan nøjes med et krydset kabel (Crossed twisted pair), som du kobler
direkte mellem de to netkort.

--
/kenne

A trainstation is a place where trains stops.
A busstation is a place where buses stops.
On my desk I have a workstation.

Fra : Hu Kares !

Dato : 16-10-01 13:29

Hvis begge maskiner kører minimum win98, kan det klares med et parallel
kabel - dog ikke særlig hurtig måde at overføre filer på...

HappyHenrik (ham fra DJ mail...)