PC'ens film og musik på TV med Palmbutler?
Fra : Peter Frentz

Dato : 15-10-01 20:47

Jeg overvejer at købe Palmbutler (www.palmbutler.dk), der efter sigende
skulle
kunne få al PC'ens underholdning ud på alle TV. Jeg er specielt interesseret
i at
få mine film på harddisken og min MP3 musik ud på TV'et og vil høre
om der er nogen der har erfaring med produktet???

På forhånd tak ;^)

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 16-10-01 03:32

"Peter Frentz" <p.frentz@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> få mine film på harddisken og min MP3 musik ud på TV'et og vil høre
> om der er nogen der har erfaring med produktet???

Jeg har også skævet kraftigt til Palmbutlerens muligheder
Indtil jeg opdagede, at lyden til tv'et kun sendes i mono
Hvor fedt er det at investere i dyre DVD-film også måtte se dem med mono lyd
istedet for fed surround sound?
Det er vist både billigere og bedre at købe en DVDafspiller, der kan
afspille mp3-filer og så brænde dem ud på en cdrom! En cd rummer ca. 700 min
mp3musik!
Har man ingen brænder, kan man købe både den og DVDafspilleren for den samme
pris som for palmbutleren. Man må så selvfølgelig undvære internet-radio og
digitalt fotoalbum fra Pcen direkte på fjernsynet.
Mon man ikke kan finde en DVD-afspiller, der ud over mp3filer også kan vise
picture-cdrommer! Nå bare en strøtanke.
Film på harddisk kan også brændes ud på cdrom i videocd format.
Måske kommer der snart DVDafspillere, der kan afspille Div-X-formatet!
Spillefilm i VHS-kvalitet på én cd-rom!
Det tager godt nok en h****** tid at komprimere en fuld DVD-film til Div-X,
men alligevel!
Korte af det lange:
Min opfattelse er, at Palmbutleren skal understøtte surround sound og 5+1
højttalere for at have sin berettigelse.

Best Regards

Jesper

Fra : Peter Frentz

Dato : 16-10-01 19:55

Hej Jesper,

Jeg kan godt forstå din pointe omkring DVD-film, men det var jo netop
Div-X film jeg var interesseret I og ikke DVD-film. Jeg så fra deres website
www.palmbutler.dk at man kunne downloade et video-modul, der gør det
muligt at se film fra Internet eller harddisken direkte på TV,
har du nogen erfaring med det???

At lyder er i mono gør næppe nogen forskel når Div-X film i forvejen har
fået lyden
komprimeret og som derfor ikke understøtter surround, desuden kan jeg køre
lyden ud i stereo via mit musikanlæg.

Hilsen
Peter

Jesper Nielsen <helboe@post9.tele.dk> skrev i en