Cookies
Fra : Carsten Keller

Dato : 15-10-01 16:58

Hej gruppe.
Jeg er ved at lave en lille tæller. Med hjælp fra gruppen har jeg fået
scriptet til udelukkende at returnere et billede med:
header("Content-type: image/gif");
readfile("transperant.gif");
Jeg vil imidlertid gerne læse og skrive cookies fra siden, men kan jeg det,
når jeg nu vil returnere et billede?
Takker
Keller

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 15-10-01 17:08

setcookie() ??

/kezze

Fra : Niels Andersen

Dato : 15-10-01 17:13

"Carsten Keller" <c.keller@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> header("Content-type: image/gif");
> readfile("transperant.gif");
> Jeg vil imidlertid gerne læse og skrive cookies fra siden, men kan jeg
det,
> når jeg nu vil returnere et billede?

Intet problem.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Carsten Keller

Dato : 15-10-01 19:13

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message
> "Carsten Keller" <c.keller@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> det,
>
> Intet problem.

Det var da rart. Så må der jo være noget andet galt på mine sider, for jeg
synes ikke den sætter kagerne rigtigt og konsekvent. Det kan være jeg vender
tilbage...
Keller

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 16-10-01 00:45

"Carsten Keller" <c.keller@mail1.stofanet.dk> skrev

> Det var da rart. Så må der jo være noget andet galt på mine sider, for jeg
> synes ikke den sætter kagerne rigtigt og konsekvent. Det kan være jeg
vender
> tilbage...

Vær opmærksom på at setcookie() skal kaldes _før_ der er et output til
skærmen... det kan drille en del... ligeledes skal cookien slettes med de
samme parametere, som den er oprettet med...

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Jonas Delfs

Dato : 17-10-01 10:19

"Kim Emax - ayianapa.dk" <newsgroup@sletdette-ayianapa.dk> wrote in message

[snip]
> ligeledes skal cookien slettes med de
> samme parametere, som den er oprettet med...

Forkert. Den eneste parameter der skal være den samme er name.

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 17-10-01 17:40

"Jonas Delfs" <jonas@NOSPAMdelfs.dk> skrev

> Forkert. Den eneste parameter der skal være den samme er name.

http://www.php.net/manual/en/function.setcookie.php

"Cookies must be deleted with the same parameters as they were set with"

Er det forkert, det jeg skriver? Jeg har bare oversat det ovenstående til
dansk (frit fra hukommelsen i øvrigt

Jeg tolker det som at har jeg sat cookien med flere parametere, f.eks.
domain, så skal det også med når jeg sletter cookien, men indrømmet, jeg har
ikke testet, jeg gør bare sådan

--
Danmarks mest avancerede VinWebShop

Fra : Jonas Delfs

Dato : 18-10-01 03:30

> "Jonas Delfs" <jonas@NOSPAMdelfs.dk> skrev

> http://www.php.net/manual/en/function.setcookie.php
>
> "Cookies must be deleted with the same parameters as they were set with"
>
> Er det forkert, det jeg skriver?

Ja.

> Jeg har bare oversat det ovenstående til
> dansk (frit fra hukommelsen i øvrigt

Det gør det ikke mindre forkert. :)

> Jeg tolker det som at har jeg sat cookien med flere parametere, f.eks.
> domain, så skal det også med når jeg sletter cookien,

Det gør jeg også.

> men indrømmet, jeg har
> ikke testet, jeg gør bare sådan

Prøv - det virker fint uden at sætte diverse extra frivillige parametre som
evt. er blevet sat ved oprettelsen af kagen.