Er trådløst netværk skadeligt for kroppen!~
Fra : Astrup

Dato : 15-10-01 15:46

Det ryger konstant vildt mange radio og mange andre bølger igennem os.

Jeg er startet på en skole med et trodløst netværk. Dvs at 30 bærbare
computere komstant udsender bølger.

Mobiltelefon er skadelige men hvad med det trodløst netværk?

(Jeg vil meget gerne ndgå kræft og satser os på at vil have børn!!!)

Jeg taler både om WLan og Bluetooth...

KH Astrup

Fra : M. Aa. J.

Dato : 15-10-01 16:20

Der er ingen videnskabelige beviser for at hverken mobiltelefoner eller
trådløst netværk skulle være skadeligt.

Hvis du vil undgå alle slags radiobølger må du hellere bure dig inde i et
radiodødt rum uden nogen form for elektronik, og blive der resten af livet.
Tro det eller ej, teknologien er kommet her for at blive...

Alternativt kan man flytte til Afganistan, de har godt nok mobiltelefoner,
men i et meget begrænset antal. Mon ikke chansen for at dø af andre ting i
det land er større?

--
Venlig hilsen
M. Aa. J.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-10-01 16:37

"M. Aa. J." <edb@a-kraft.dk> wrote in message
> [...]
livet.
> Tro det eller ej, teknologien er kommet her for at blive...

Desuden udsender disse tråsløse netkort en så svag strålling. At den er
langt langt mindre, end den strålling som findes på landjorden, fra rummet.

Fra : Claus Svanholm

Dato : 15-10-01 18:05

Min gode gud!!!! Er du bange for at gå uden for en dør? Det er da utroligt hvad man er bange for!

-Claus

Fra : Søren Hjarlvig

Dato : 15-10-01 23:42

Så, så, nu ingen bashing - Manden stiller jo et relevant spørgsmål.

Men jeg tror nu heller ikke, at der er så meget at frygte - Et 802.11b
netkort sender typisk med en effekt på under 100 mW (en GSM telefon
sender vist med omkring 1 W). Dertil kommer at man jo typisk ikke er så
tæt på senderen, som man f.eks. er når man snakker i mobiltelefon.

Mvh. Søren

Fra : Ivan Storgaard Vogel~

Dato : 16-10-01 15:39

Den eneste grund til, at man har overvejet farligheden af mobil-bølger
er, at du holder senderen så tæt på hovedet. Effekten falder som
afstand^2, hvilket vil sige, at ved 100 cm afstand (computer) får du
10000 gange mindre stråling end ved 1 cm (mobil, begge meget ca.),
forudsat den samme senderstyrke (hvilket næppe er rigtigt, da computeren
formentligt kun rækker nogle håndfulde meter, mens mobilen rækker
langt).... I wouldn't worry..
Desuden lever Kurt thorsen endnu...

Mvh Ivan

Astrup wrote:

> [...]
>
> Mobiltelefon er skadelige men hvad med det trodløst netværk?
>
> (Jeg vil meget gerne ndgå kræft og satser os på at vil have børn!!!)

Ivan Storgaard Vogelius         Office 520-621
Institute of Physics and Astronomy Institute Tel: (45) 8942-3667
University of Aarhus Institute FAX: (45) 8612-0740
DK-8000 Aarhus C Private Tel. : (45) 86271316
Denmark.