Totråds analog linie
Fra : jens nielsen

Dato : 15-10-01 15:30

hej
Jeg prøver lige igen.
Jeg har talt med teledanmark og de vil gerne leve en totråds-analog-linie
således vi kan koble to netværk sammen, men den hardware som skal være i
begge ender har de ikke noget med at gøre. Jeg kan forestille mig det er en
eller anden modem, men hvad er det, og kan man dele mapper ol. over sådan en
forbindelse, skal der ekstra software til eller hvad?
jens nielsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-10-01 15:37

"jens nielsen" <post@jgghj.dk> wrote in message

> [...]
en
> forbindelse, skal der ekstra software til eller hvad?

Altså en punkt til Punkt forbindelse...

Jeg har ikke en skid forstand på hvilket hardware, der er blevet brugt til
disse former for transmisioen... Men noget er vist rimeligt sikkert.. Det er
hammerdyrt.

Hvad med Fx. en Cybercity G.SHDSL 2/2 Mbit linie i begge ender. Og herefter
kører noget VPN netværk?

Men hvad skal du bruge det til, og hvor hurtigt?

Fra : Gustaf Serve

Dato : 15-10-01 15:47

On Mon, 15 Oct 2001 16:29:32 +0200, "jens nielsen" <post@jgghj.dk>
wrote:

>Jeg har talt med teledanmark og de vil gerne leve en totråds-analog-linie
>således vi kan koble to netværk sammen, men den hardware som skal være i
>begge ender har de ikke noget med at gøre.

TDC burde kunne forklare dig hvilket udstyr du skal have i enderne.

Hvis det er en APL du har i tankerne, har jeg hørt, at det ikke kan
lade sig gøre at smække en bridge i enderne (som man kunne engang)
pga. noget filtrering, men at man skal connecte moden og router,
hvilket gør løsningen en del dyrere.

--
Gustaf Serve

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-10-01 16:34

"Gustaf Serve" <newspost@serve.dk> wrote in message

> [...]
> lade sig gøre at smække en bridge i enderne (som man kunne engang)
> pga. noget filtrering, men at man skal connecte moden og router,

Nårr ja, det er rigtigt... De har filter på, sådan at man max kan kører 28,8
Kbit

Ellers skal man have en Digital linie,, til 10 kiloklassen hver måned

Fra : Dan Mortensen

Dato : 15-10-01 17:29

On Mon, 15 Oct 2001 17:33:58 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>Nårr ja, det er rigtigt... De har filter på, sådan at man max kan kører 28,8
>Kbit

Er det ikke 128kbit/s der er grænsen?

Vi har lige købt nogle ISDL-routere (eller hvad de hu kan hedde). Jeg
har ikke haft dem sat til endnu, men det var meningen at de skulle
erstatte en dial-up-forbindelse til et af vore fjernlagre (hvortil der
kun er ca 500m), og så ville vi have lagt et par (telefon)lokal-linier
derover også.

>Ellers skal man have en Digital linie,, til 10 kiloklassen hver måned

Arrh, så dyr er den vist heller ikke...?

/Dan MOrtensen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-10-01 22:13

On Mon, 15 Oct 2001 16:28:44 GMT, bakken@pc.dk (Dan Mortensen)
wrote:

> Er det ikke 128kbit/s der er grænsen?

Ingen af delene. Det er ikke en hastighedsgrænse de lægger på
(kan lægge på). Det er et frekvensspektrum, og hvad det kan
bruges til, afhænger af hvilket udstyr man sætter på.

> [...]
> erstatte en dial-up-forbindelse til et af vore fjernlagre (hvortil der
> kun er ca 500m), og så ville vi have lagt et par (telefon)lokal-linier

Hvis du har din egen kobber, er TDCs filtre temmelig ligegyldige.

> Arrh, så dyr er den vist heller ikke...?

Det afhænger primært af distancen.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-10-01 22:11

<post@jgghj.dk> wrote:

> Jeg har talt med teledanmark og de vil gerne leve en totråds-analog-linie
> således vi kan koble to netværk sammen, men den hardware som skal være i
> begge ender har de ikke noget med at gøre.

Du kunne vælge at bestille en forbindelse i stedet for blot en
linie. Så ville de have ganske meget med hardwaren at gøre også,
og så slap du selv for den hovedpine.

Alternativt kan du naturligvis selv sætte noget udstyr på, der
kan skabe en forbindelse. Der er flere teknologier, der kan komme
på tale, men hvilken der er passende afhænger af detaljer om for-
bindelsen:

- Er det et kobberpar lige igennem?
- Hvor langt er det?
- Er der filtre på?
- Hvor meget båndbredde har du brug for?

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : jens nielsen

Dato : 16-10-01 06:49

> [...]
> kan skabe en forbindelse. Der er flere teknologier, der kan komme
> på tale, men hvilken der er passende afhænger af detaljer om for-

Som jeg har forstået det får man sat et stik op på hver adresse og det er så
det. Pris 500 kr. pr. kvatal. Rimelig billig. Det vi kunne tænke os er at
man fra den ene adresse kan gå ind i et katalog på den anden adresse og så
herfra overføre et CNC program til den første adresse. Det ville jo være
smart hvis man kunne se hele indeholdet af kataloget fra "fjerncomputeren".
> - Er det et kobberpar lige igennem?
Det ved jeg ikke
> - Hvor langt er det?
2500 m
> - Er der filtre på?
Det ved jeg heller ikke,
> - Hvor meget båndbredde har du brug for?
Ikke så meget, det er små CNC programmer på max 30000 bytes det skal
overføres.

> -A
> --
> Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon
Postel

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-10-01 22:51

On Tue, 16 Oct 2001 07:49:29 +0200, "jens nielsen"
<post@jgghj.dk> wrote:

> Det ved jeg ikke

> Det ved jeg heller ikke,

Så må du spørge din teleudbyder, hvad det er, de har tilbud dig.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/