Godkendelse af bruger?
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 15-10-01 15:39

Hejsa NG,

Jeg skal lave en *.xml fil, som skal kunne læses af en bestemt bruger, og
jeg regner med at beskytte mappen med .htaccess.

Brugeren skal læse *.xml filen via et phpscript, og så kommer spørgsmålet:

Kan brugeren, når han sender en request for *.xml filen, sende brugernavn og
adgangskode med, så der gives adgang til filen?

Det hele skal bruges til at "streame" nyheder til en anden side automatisk.

Har I evt. et forslag til en anden måde at grib det an på?

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 15-10-01 15:40

On Mon, 15 Oct 2001 16:38:48 +0200, "Tonni Aagesen"
<use.my@signature.com> wrote:

> [...]
>
>Det hele skal bruges til at "streame" nyheder til en anden side automatisk.
>
>Har I evt. et forslag til en anden måde at grib det an på?

bruger i hvilken forstand? ... bruger som i menneske, eller bruger som
i proces på en box?

overvej at smide xml-filen udenfor dit webscope og så håndter adgangen
til filen i noget php/db-væsen.

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 15-10-01 18:39

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev i en meddelelse

> bruger i hvilken forstand? ... bruger som i menneske, eller bruger som
> i proces på en box?

Brugeren er et phpscript på en anden server, der via cronjob eksekveres 1
gang i døgnet. Scriptet skal have læseadgang til *.xml filen, og kopiere
indholdet til scriptet selv der så gøre noget med indholdet. Det skal så
bare fungere sådan at _kun_ dette phpscript kan læse *.xml filen

> overvej at smide xml-filen udenfor dit webscope og så håndter adgangen
> til filen i noget php/db-væsen.

Har du et godt forslag - det kan ikke blive gennem database.

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Brian Jørgensen

Dato : 16-10-01 09:15

"Tonni Aagesen" <use.my@signature.com> wrote in message
> [...]
> bare fungere sådan at _kun_ dette phpscript kan læse *.xml filen

> Har du et godt forslag - det kan ikke blive gennem database.

Hvis du laver nummeret med .htaccess filen så kan du åbne adressen:

http://brugernavn:kodeord@www.servernavn.dk/secret/nyheder.xml

--
MVH / Best regards
Brian Jørgensen

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 16-10-01 21:49

"Brian Jørgensen" <qte@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du laver nummeret med .htaccess filen så kan du åbne adressen:
>
> http://brugernavn:kodeord@www.servernavn.dk/secret/nyheder.xml

Jeps, det var lige den jeg manglede - takker

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk