scanner - jeg forstår det ikke
Fra : H. Olesen

Dato : 15-10-01 15:20

Har i denne uges tilbudsavis fra Elgiganten, set en Agfa Snapscan e20
der sælges for 399 kr.

I elgigantens tilbudsavis står der: 42-bit farve dybde, 1200x2400
pixels.

Men når jeg går ind på Agfas hjemmeside og ser på de tekniske spec.
for scanneren så står der:
optical resolution 600ppi x1200 ppi, maximum resolution
9600ppix9600ppi
sample depth 36 bit, 12 bit per colour

Stemmer disse oplysninger fra Elgiganten og Agfa overens? Synes
umiddelbart at Elgigantens tal er for høje, men jeg må indrømme at jeg
ikke rigtigt kan hitte ud af det med pixels, dpi, ppi, hvad forskellen
er.

Men bortset fra det tekniske, vil I så sige god for den scanner til
alm. hjemmebrug eller er der en andet der kan anbefales, hvor jeg får
mere for pengene?

Elgigantens annonce kan ses på http://www.el-giganten.dk/P2444.html ->
Printere, scannere m.m.
Agfa's spec kan ses på http://www.agfa.com/scanners/snapscane20/specs/

og så for sjov, så kiggede jeg også på Agfa Snapscan e40, og
umiddelbart så synes jeg at de ligner de tal Elgiganten opgiver for
e20. Men igen, det kan godt være, at det er mig der roder rundt i
begreberne http://www.agfa.com/scanners/snapscane40/specs/

--
Mvh.
H. Olesen

Fra : H. Olesen

Dato : 15-10-01 15:45

On Mon, 15 Oct 2001 16:20:24 +0200, H. Olesen
<helle@fjernhavesiden.dk> wrote:

> [...]

>og så for sjov, så kiggede jeg også på Agfa Snapscan e40, og
>umiddelbart så synes jeg at de ligner de tal Elgiganten opgiver for

Fik telefonisk fat i Elgiganten. Og de indrømmer at annonceteksten er
forkert, det er spec for e40, der er opgivet, men det er altså en e20
de sælger.

Dette vil jeg stadig gerne vide.