Tælle antal rækker i tabel??
Fra : Martin Kruse

Dato : 15-10-01 13:45

Hvordan kan man tælle hvor mange rækker i en tabel der passer til det udtryk
man har givet??

Jeg har følgende kode:

Valg = "SELECT * FROM medleminfo WHERE email = 'enmailadresse'"
set rs = Conn.Execute(Valg)

Hvordan kan man så finde ud af hvor mange rs'er der er??

--

MK
http://www.msdesign.dk

Fra : Tom Jensen

Dato : 15-10-01 16:46

"Martin Kruse"

> [...]
> set rs = Conn.Execute(Valg)
>
> Hvordan kan man så finde ud af hvor mange rs'er der er??

Gennemløb recordsættet, sæt en tæller på.

rs.movefirst
do until rs.eof
iX = iX +1
loop
response.write "Der blev fundet " & iX & " poster"

Tom F. Jensen
FF Soft

www.ffsoft.dk
tje@ffsoft.dk

Fra : Martin Kruse

Dato : 15-10-01 16:50

"Tom Jensen" <tje@ffsoft.dk> skrev i en meddelelse
> "Martin Kruse"

> udtryk

> Gennemløb recordsættet, sæt en tæller på.
>
> rs.movefirst
> do until rs.eof
> iX = iX +1
> loop
> response.write "Der blev fundet " & iX & " poster"
>
> --
> Med venlig hilsen
> Tom F. Jensen
> FF Soft
>
> www.ffsoft.dk
> tje@ffsoft.dk

Dette virker ikke da der er mulighed for at der ikke er nogen rs'er.
Derfor skal jeg ha fat i en eller anden count funktion.

Fra : Tom Jensen

Dato : 15-10-01 21:41

> Dette virker ikke da der er mulighed for at der ikke er nogen rs'er.
> Derfor skal jeg ha fat i en eller anden count funktion.

Tja du kan jo teste om der er poster i recordsættet
hvis recordssættet er tomt vil pegeren stå på både
eof og bof

if not (rs.eof and rs.bof) then
' DoYourStuff
else
'DoNothing
end if

Dette er VB syntax ASP kan godt afvige noget.

Tom F. Jensen
FF Soft

www.ffsoft.dk
tje@ffsoft.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 15-10-01 17:55

"Martin Kruse" <martin.kruse@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man har givet??
>
> Jeg har følgende kode:
>
> Valg = "SELECT * FROM medleminfo WHERE email = 'enmailadresse'"

For det første, SKAL du burge ALLE rækker fra din database(med rækker mener
jeg dem der går lådret) du bruger KUN * når du skla bruge alle.
hvis du vil have antal rækker kan du bruge :

Valg = "select count(email) as antal from medleminfo WHERE email =
'enmailadresse'"
set rs = Conn.Execute(Valg)

nu ligger antal forkomster af en email adresse i rs("antal"). Husk du kan
ikke bruge den samme sql streng til at hente data også, det skal gøre med
endnu et kald.

Anders Lund
Anders@itnews.dk
Webmaster for www.GEnet.dk, Jyllands bedste netparty

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 15-10-01 21:36

Anders Lund wrote in

> [...]
>
> nu ligger antal forkomster af en email adresse i rs("antal"). Husk du
> kan ikke bruge den samme sql streng til at hente data også, det skal

man kan lave noget med

set obj = Server.Createobject("ADODB.Connection")
obj.Open strDSN
strSQL = "Select Field1 FROM Table1"
set rs = obj.Execute strSQL,intRows

response.write "Der er " & intRows & " i recordsettet."

.... men jeg har ikke helt fundet ud af, hvordan man får den til - konsistent
- at give et resultat andet end -1

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk