Kabintter
Fra : Steffen

Dato : 15-10-01 13:50

Goddag.
Jeg har fået nok af min computer, og nu vil jeg købe en "samle-selv"
computer.

Derfor har jeg nogle spørgsmål:
Hvilket kabinet anbefaler i, som helst ikke koster over 800kr.?
Hvilket motherboard som ikke koster over 1300kr., og som kan clockes med
mhz.?
Og skal jeg vente til Geforce3 bliver billigere, eller købe et Geforce2 nu?
Og hvor lang tid går der før det bliver "realistisk" billigt?!

På forhånd tak.
Mvh. Steffen Y.

Fra : Peter Olsen

Dato : 15-10-01 13:57

Jeg vil anbefale dig til ikke at spare på dit bundkort. Alle enheder er
tilsluttet bundkortet så alt afhænger (på en måde) af dit bundkort og måden
det er bygget op på.

==========
[Na]ZanZan
http://www.pcgame.dk/counter-strike - The Counter-strike Central
==========

Fra : René Jensen

Dato : 15-10-01 20:18

Steffen wrote:
> [...]
> Og skal jeg vente til Geforce3 bliver billigere, eller købe et Geforce2 nu?
> Og hvor lang tid går der før det bliver "realistisk" billigt?!

Spørgsmålet er mere om du virkelig vil betale så mange penge for et
Geforce3 kort? -Hvis du ikke har lyst, så vil jeg anbefalde dig enten at
købe et Geforce256 kort eller et Geforce2 GTS kort (hvad du end kan få
billigst), da der ikke er nogen reel ydelse forskel. Læg dog mærke til
at Geforce256 er hurtigere end Geforce2 MX serien.

Personlig venter jeg selv til at Geforce3 kortene kommer ned omkring
2000 kr. ... og så længe prisen ligge der omkring 3000+ kr. så trives
jeg ganske godt med mit Geforce256. -Har ikk' prøvet at spille et spil,
som jeg ikke kunne få til at køre flydende på min maskine. Bl.a. Max
Payne, Emperor - Battle for Dune, OFP, Return to Castle Wolfenstein
Demoen.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Santa Xcaze

Dato : 15-10-01 20:49

Ehm geforce256 er kun hurtigere end mx hvis det er med ddr ram ...

Men nok om det ... Jeg ville gå efter det nye epox med via kt266a så får du
et meget godt bundkort ....

Ang. grafikkort ville jeg helt klart vælge et geforce 2 pro med 64 mb ddr
ram ... Og hvad end Rene mener kan man godt mærke forskel ... Hvis man vel
og mærket har en pc med end 800 mhz og op ad ...

Fra : Armitage

Dato : 15-10-01 21:06

"René Jensen" <rene.jensen@city.dk> wrote in message

>så vil jeg anbefalde dig enten at
> købe et Geforce256 kort eller et Geforce2 GTS kort (hvad du end kan få
> billigst), da der ikke er nogen reel ydelse forskel.

Nå, kan det nu også passe

> Læg dog mærke til
> at Geforce256 er hurtigere end Geforce2 MX serien.

Jeg kan med nød og næppe gå med til at GF256 og MX er lige hurtige da MX
ikke er ret meget hurtigere. Et GF DDR er hurtigere end et MX.

Et MX kort er i dag et dårligt køb når GF2 GTS og Pro versionerne er så
billige. Nogle gange er GF2´GTS endda billigere end MX versionerne. Selv er
jeg meget tæt på at købe et Pro kort - hvis bare de GF3 Ti200 kunne udkomme
i stort antal så jeg kan se hvad prisleje de ender på og hvor meget de
presser prisen på Pro kortene.

Men hvor galt kan det gå når et Pro kort koster 1200,-

Fra : Morten Juel

Dato : 15-10-01 21:13

> Hvilket kabinet anbefaler i, som helst ikke koster over 800kr.?
Jeg ville vælge Aopen, de laver kvalitets kabinetter men ikke bliver skåret
ihjel af hvis man roder rundt inden i det !

> Hvilket motherboard som ikke koster over 1300kr., og som kan clockes med
> mhz.?
Då må ikke spare penge her det er forbudt Jeg ville nok vælge et ASUS
med KT266A chipsættet på, det kan KUN blive en vinder, men lad os nu se om
EPOX kan komme efter det, der var jo engang hvor de var MB konger

> Og skal jeg vente til Geforce3 bliver billigere, eller købe et Geforce2
nu?
Skal du ha et GF2 så skal det være GTS, ellers køb et GeForce256 med 32MB
DDR det er billigt brugt, og det er kvalitet !

Mvh
Morten