HD kan ikke læses fra Win2000
Fra : Thomas

Dato : 15-10-01 12:25

Jeg har reinstalleret min maskine som har to harddiske og som kører
windows2000. Den ene HD indeholder alle mine dokumenter etc. og den kan jeg
nu ikke få adgang til den.
Proceduren var at jeg fjernede strømmen til HD 2 og reinstalleret på HD1. Da
jeg nu har afsluttet installationen kan Win2000 sagtens finde harddisken,
men jeg får at vide at den er "Dynamic" og "Unreadable" i Disk Management.
Hvis jeg forsøger at "revert" den til Basic advarer den om datatab. Hvis jeg
tager egenskaber for disken for jeg at hvide at jeg ikke har rettigheder til
den., og hvis jeg prøver at kigge på den via stifinderen for jeg at vide at
drevet er "not accesible" - "the parameter is incorrect".

Jeg har kun delvis backup af indholdet på hd2 - og har blandt andet en
skolerapport der er brugt over 30 timer på liggende.

Der er to flasker vin til den der hjælper mig med at få løst problemet -
dvs. uden datatab

Thomas

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 15-10-01 23:28

måske kan norton disk tam tam eller partition magic finde ud af det ?

Fra : Anders Thorup

Dato : 16-10-01 00:59

<SNIP>
HD1.

Du skriver at du har taget strømmen fra disken,, er du så sikker på at du
ikke er kommet til at rykke rundt med IDE-kablet,,, tjek at det sidder
ordenligt fast i både HD og MB.
Sidder kablet godt nok,, og det stadig ikke hjælper,, så prøv først lige
at flytte drevet over i en anden maskine, for at udelukke at det er andet en
HD'en der er fejl ved!!!

Og sidst men ikke mindst,,, så undre det mig at du fjernede strømmen fra
HD'en,,, hvorfor det???

De skulle vel ikke begge stå til Master, og sidde på samme kabel vel??

Giver dem underlige lyde fra sig???

<SNIP igen>

Jamen så må vi jo gøre hvad vi kan,,, det er sgu altid surt at lave tingene
2 gange

Jeg håber da en af mine forslag rammer plet 2 flasker vin varmer altid
godt

MVH

Anders Thorup