Grafikkort til Inventer R/5
Fra : Hans Pedersen

Dato : 15-10-01 11:41

Jeg skal måske lave et par maskiner, da vi overvejer at opgradere fra
AutoCAD til Inventor. Jeg har i den forbindelse kig på et Geforce3 med
64 MB RAM, og vil høre jeres mening om, hvorvidt kortet holder til
softwaren?

Hvilke andre hardwaremæssige ting bør jeg have med i overvejelserne.
SCSI? DDR RAM? SCSI diske?

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
http://h2ns.dk

Fra : Lars

Dato : 15-10-01 23:14

In article <05flst4gmml71lrodm2bvf6b9ve05dkkrh@4ax.com>, h2ns@nospam.dk says...
> [...]
> softwaren?
>
> Hvilke andre hardwaremæssige ting bør jeg have med i overvejelserne.

Hej, GeForce 3 er et godt valg, der er så også en række software/ driver mæssige detaljer der
bør tages højde for for maks. performance.

Ydermere, bør du have 512 Mb RAM eller mere afhængig at hvilke typer konstruktioner du skal
lave. Bekostningen ved for lidt RAM er netop at harddiske anvendes intensivt til "virtuel
memory" hvilket nedsætter hastigheden drastisk. Så RAM, hurtig CPU (evt. dual) og grafikkort er
yderst væsentlige faktorer. Som operativ system, vil jeg klart anbefale Windows 2000 Pro. UK
version.

Autodesk har lavet en del grafikkort test's til Inventor, dette kan du se her.

http://support.autodesk.com/inventor-graphic-cards/

Håber at ovenstående kunne hjælpe dig, ellers må du uddybe dit ?.

--
Best regards

Lars Sandberg
TechSolution

Fra : Hans Pedersen

Dato : 16-10-01 09:08

On Tue, 16 Oct 2001 00:13:42 +0200, Lars <lc@get3net.dk> wrote:

>Håber at ovenstående kunne hjælpe dig, ellers må du uddybe dit ?.

Det var et meget fint svar. Mange tak!

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
http://h2ns.dk