MBR total ødelagt.... HJÆLP
Fra : Delta

Dato : 15-10-01 10:58

Jeg tror min HD er blevet syg.
Jeg havde før (på en 75Gb) en partition på 60gb, en på 10 og en på 5.
Nu har jeg en på 4,3 og en på 0,0.
Jeg kan godt finde dataerne med FinalData, og jeg kan da også restore det
meste... Men jeg skulle jo også gerne ha om partitioneret så jeg kan bruge
disken igen. så her er problemet...
Når jeg starter fdisk, går den kold lige så snart jeg skal ind og se
partitions oplysningerne. Jeg har prøvet alt, fdisk kan åbenbart ikke
bruges.
Partition Magic 7.0 ser en stor partition (mærkeligt ha explore ser noget
andet) og den bliver makeret som "BAD" (info : BADMBR) og når jeg prøver at
formatere den sige den blot at den ikke kan.
Delpart kan heller ikke gøre noget, jeg kan godt nok se/slette
partitionerne, men når jeg skal gemme det siger den at der skete en fejl da
den skulle skrive til MBR.

Nogen der kender et godt program til MBR editering??? eller har nogen ideer
til hvad *anden jeg gør???

Fra : Tommy Hemmert Jørgen~

Dato : 15-10-01 11:12

"Delta" <delta@danbbs.dk> wrote in message news:9qebtm$r3q$1@sunsite.dk...
> [...]
da
> den skulle skrive til MBR.
>
> Nogen der kender et godt program til MBR editering??? eller har nogen

uh... Jeg kan huske noget med at fdisk kan genoprette mbr med en eller anden
option. "fdisk -MBR" eller noget... Prøv!

Fra : mf

Dato : 15-10-01 11:48

fdisk /mbr
hedder kommandoen

Claus Trier

fjern =REMOVE= fra min emailadresse for at emaile mig!