php form HJÆLP!
Fra : rh

Dato : 15-10-01 10:19

er der en venlig sjæl den kan hjælpe mig :

formen skal indeholde et felt hvor man skriver sin mail adr.
og trykker send og ryger vidre til en tak siden.

formen skal gøres det samme som:

mailto:xxxxx@xxxxx.dk?body=subscribe test

i body´en skal der stå SUBSCRIBE TEST

jeg har prøvet med cgi men der laver den : (kolon)

nogen der kan / vil hjælpe ?

Fra : Niels Andersen

Dato : 15-10-01 10:50

"rh" <div@hollensted.dk> wrote in message
> [...]
> formen skal indeholde et felt hvor man skriver sin mail adr.
> og trykker send og ryger vidre til en tak siden.

Altså man skriver sin adresse, ens mailprogram bliver åbnet med en ny
mail (hvor den skrevne adresse er forsvundet), og man kommer til en
tak-side?

Jeg tror ikke du mener det, jeg får ud af det, du siger...

Måske mener du noget i stil med dette:

<form action="tak.php" method="post">
<input type="text" name="email">
<input type="submit">
</form>

tak.php:
<?php
$body = "subscribe test\n";
mail('xxxxx@xxxxx.dk', '', 'subscribe test', 'From:
'.$HTTP_POST_VARS['email']);
?>

> jeg har prøvet med cgi men der laver den : (kolon)
Æh... Den laver kolon???

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : rh

Dato : 15-10-01 11:12

cgi laver :

subscribe: XXXX

-.-- tak for det jeg prøver lige dit foreslag.

Fra : Niels Andersen

Dato : 15-10-01 11:18

> cgi laver :
> subscribe: XXXX

Hvorfor fjerner du så ikke bare kolonet fra CGI'en?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : rh

Dato : 15-10-01 12:19

ikke min formmail men en der ligger hos udbyderen.
den kan jeg ikke rette i.

?! eller hva´?

Fra : rh

Dato : 16-10-01 21:27

hvordan får jeg den indtastede email adresse til at stå som afsender når jeg
modtager mailen ?

Fra : Niels Andersen

Dato : 17-10-01 07:25

> hvordan får jeg den indtastede email adresse til at stå som afsender
når jeg
> modtager mailen ?

4. parameter: 'From: '.$HTTP_POST_VARS['email']

--
Mvh.

Niels Andersen