Hvilken Linux dist.?
Fra : tm

Dato : 15-10-01 07:16

Er der en der har et forslag til en god og sikker Linux distribution.
Skal køre som server (ftp, web, fil)

Thomas.

Fra : Peter Makholm

Dato : 15-10-01 07:59

"tm" <thomas.madsen@adr.dk> writes:

> Er der en der har et forslag til en god og sikker Linux distribution.
> Skal køre som server (ftp, web, fil)

Hvem skal hjælpe dig med at installere og hvis noget går galt? Spørg
dem og brug det samme som de bruger.

Personligt bruger jeg Debian og har aldrig haft problemer.

-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix

Fra : Per Fahrenholz Smith

Dato : 18-10-01 22:41

Ja, nu er jeg måske lidt sent ude, men jeg var her altså ikke før nu :)

Personligt bruger jeg en distribution der hedder e-smith, og den kan jeg kun
varmt anbefale.
Det er en afat af RedHat ver. 7 (så vidt jeg husker) og den er KUN beregnet
som server.
Installationen af den tog på min gamle P75 med 24 MB RAM ca. en halv time
(incl. partionering af disken)
Installationen kan hentes som ISO image på www.e-smith.org under "Downloads"
Der er en rimelig fornuftig installations vejledning som også kan downloades
(i pdf format)

Jeg skal lige tilføje at denne installation er mit første "rigtige" forsøg
med Linux, og maskinen har kørt uden problemer siden jeg installerede den
tilbage i Juli måned.

mvh
Per Smith