Arc. Længde
Fra : Mogens Pedersen

Dato : 15-10-01 02:23

Hej.

Er der nogen der ved, hvordan man måler længden på en ARC, i Autocad 2001.
Jeg har to lodrette streger med en afstand på 6500mm, disse er forbundet med
en arc som har en radius på 6000mm, hvad er længden på denne???

På forhånd tak
Mogens

Fra : H.J.Suurland

Dato : 15-10-01 07:59

"Mogens Pedersen" <mogens@solvberg.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har to lodrette streger med en afstand på 6500mm, disse er forbundet
med en arc som har en radius på 6000mm, hvad er længden på denne???
Den er 6869.02 mm.
Prøv bare at skrive LIST og peg på den.

MVH/Hans

Fra : Freddy Suurland

Dato : 15-10-01 08:43

Hej Mogens

Brug kommandoen LIST.

Vh Freddy

Fra : Mogens Pedersen

Dato : 20-10-01 02:06

"Freddy Suurland" <freddy@suurland.com> skrev i en meddelelse
> Hej Mogens
>
> Brug kommandoen LIST.
>
> Vh Freddy

Tak Tak. Det løser mit problem halvvejs.
Jeg vil gerne kunne målsætte på tegningen ligesom man kan med lige linier,
er det muligt.

Mogens.

Fra : Freddy Suurland

Dato : 20-10-01 12:08

Hej Mogens

Mig bekendt er det ikke muligt, uden brug af lisp (eller andet prog. sprog).
Man kan selvfølgelig også snyde ved at overskrive en vinkelmålsætning med et
tal - fundet med LIST kommandoen.

Alternativt er det muligt at lave en dimstyle der målsætter vinkler (den
vinkel buen spænder over) i radianer.
(Dim Style -> Primary Units -> Angular Dimensions -> Units format. Sæt også
Presision op i antal decimaler)
Målsætter du også radius skal disse to tal jo bare ganges med hinanden for
at give buelængden.

Vh Freddy