brænde kopi af spil
Fra : P.Sørensen

Dato : 14-10-01 23:49

Hej, har netop fået brænder, og ville lave kopi af nogle af mine favorit
spil - selvfølgelig til egen backup - men det synes ikke at kunne lade sig
gøre. Er det sådan, at producenterne evt. lægger en "spærre" ind for at
forhindre dette - eller er det mig der gør noget forkert?
Programmet er Nero, og det synes som om nogle filer ikke kommer med, bl.a.
exe filen??
hilsen Preben
(w98, 1400 mhz, 512 mbram)

Fra : -= Tunes Oner =-

Dato : 15-10-01 00:52

"P.Sørensen" <ps@vestnet.dk> wrote in message
> [...]
> forhindre dette - eller er det mig der gør noget forkert?
> Programmet er Nero, og det synes som om nogle filer ikke kommer med, bl.a.

Find et patch på www.gamecopyworld.dk dit spil virker muligvis ikke uden når
det er en kopi..

/Tunes

Fra : Seth

Dato : 15-10-01 01:05

> [...]
> forhindre dette - eller er det mig der gør noget forkert?
> Programmet er Nero, og det synes som om nogle filer ikke kommer med, bl.a.

Alle nyere producenter smider en "laserloc" eller anden type beskyttelse på
deres cd'ere.
Om du gør noget forkert? what do i know....det er ikke så svært at komme
udenom dem.

Med nero kan du bare lave et image og derefter brænde det ud.

Eller hente et patch som -= Tunes Oner =- nævnte, hvis du har kopieret den
ordentligt over da den højst sandsynligt vil spørge efter cd.

/Seth

Fra : Frants Johansen

Dato : 15-10-01 09:00

du kan bruge Clone CD

Fra : Wizeguy

Dato : 15-10-01 12:45

"P.Sørensen" <ps@vestnet.dk> wrote in message
>Er det sådan, at producenterne evt. lægger en "spærre" ind for at
> forhindre dette - eller er det mig der gør noget forkert?

Jeps producneterne lægger forskellige former for copy protection ind på
CD'erne, og et par af dem er vanskelige at kopiere, bl.a. Safedisk 2. Du kan
læse om det på www.gamecopyworld.dk. Det er jo heller ikke så mærkligt, idet
pirateri jo er ret udbredt! Irriterende er det selvfølgelig, hvis man blot
ønsker at lave en backup til eget brug.

> Programmet er Nero, og det synes som om nogle filer ikke kommer med, bl.a.
> exe filen??

Du skal lade Nero brænde et image (ISO) ned på harddisken, som du så
derefter brænder på en tom CD. Jeg vil dog anbefale et andet program Clone
CD, som er nemmere at gå til. Spørger spillet efterfølgende efter CD'en, kan
man i reglen hente en patch på samme www.gamecopyworld.dk, så man kan køre
spillet alligevel.

--
Med venlig hilsen/Best regards