Strøm til GF2 GTS PRO
Fra : René Sørensen

Dato : 14-10-01 23:03

-- Hejsa
Jeg står foran en størrer opgradering, men uden de helt store midler, så det
må komme hen af vejen.
Mit nuværende system:
ASUS P5A
AMD 500Mhz 3D-NOW
256MB KINGSTON 1.parts
Toshiba DVD-ROM SD-M1502
Creative Soundblaster Live! 5.1
ASUS V-3800 PCI 32MB TNT2
Intercon - miditower 230W
Microsoft intelliMouse Explore USB
Microsoft Naturel keyboard ( det knækkede)
Agfa scanner USB

Jeg skal have opgraderet MOBO/CPU+graffikkort/køler+tower/400W, men tænkte
på hvad jeg skal skifte først.
Her mine ønskner:
MOBO .....MSI K7T Turbo ATX (da det er 400kr. billigere end K7T266PRO,som
alligevel ikke har USB2.0) / AMD 1,4Mhz+tilhørende køler.
GeForce2 GTS PRO fra innovision ( det billigste til 1360kr)
Samt et mega tower fra Antec SOHO File server med 400W (til 1400kr)
Da det mest iøjenfalende, set herfra, er graffikkortet skifter jeg nok det
først.
Men kan et GeForce2 overhovedet kører med kun 230W??
Eller skal jeg skifte noget andet først?? Det hele skulle jo gerne hænge
nogenlunde sammen.
René Sørensen
ICQ nr. 102090592

Fra : René Sørensen

Dato : 14-10-01 23:21

Jeg glemte lige mine to hardiske:
IBM 75GXP 30GB + 6,4 Seagate
samt min Nokia 19" 446Xpro- skærm

Fra : Uni Bull

Dato : 15-10-01 16:15

"René Sørensen" <lineogrene@vip.cybercity.dk> proklamerede in
> -- Hejsa
> Jeg står foran en størrer opgradering, men uden de helt store midler,
> så det må komme hen af vejen.
> Mit nuværende system:
> ASUS P5A

Bundkort og CPU må jo skiftes samtidigt!
Nyt grafikkort kræver nyt kabinet/ny strømforsyning.

Jeg tror jeg ville skifte bundkort og CPU først:
ECS K7S5A til kr. 680,-
AMD TB 1400/266 til kr. 1170,-
En god støjsvag køler, eksempelvis Silverado...
En 80mm Pabst-blæser til din nye PSU.

Herefter vil grafikkort stå for tur.
--
Uni Bull
København K

Fra : René Sørensen

Dato : 16-10-01 15:18

Tak for det hurtige svar, som jeg ville tage til nærmere overvejelse. Jeg
tror nu nok at jeg vælger via-chipsettet istedet da det er det samme som det
jeg regnede med hos MSI. Men den dersens 80mm køler, den bliver tilsluttet
en "fan"-kontakt på MOBO, ikk?
Hilsen René

Fra : Uni Bull

Dato : 17-10-01 23:07

> Men den dersens 80mm køler, den
> bliver tilsluttet en "fan"-kontakt på MOBO, ikk?

Nej, du adskiller din strømforsyning og klipper ledninger til den gamle
blæser, afmonterer den, monterer den nye. Jeg snoede bare de afisolerede
ledninger sammen og satte noget alm tape omkring. Det virker fint.
Det behøver jo ikke være så avanceret

Hvis du sidenhen vælger at smide en ekstra blæser i for at øge dit airflow,
så skal den tilsluttes på boardet.

Fra : René Sørensen

Dato : 16-10-01 15:25

Tusind tak for det hurtige svar, som jeg ville tage op til nærmere
overvejelse. Jeg tror nu nok jeg tager ECS K7VZA V3.x, da det har
VIA-chipsettet. Det er det som MSI har på deres, som jeg regnede med at købe
og jeg kender ikke SIS675-chipsettet. Men det vil altså sige at det er helt
udelukket at købe Geforce2 GTS PRO med kun 230W ?

Fra : Uni Bull

Dato : 17-10-01 23:13

> [...]
> købe og jeg kender ikke SIS675-chipsettet. Men det vil altså sige at
> det er helt udelukket at købe Geforce2 GTS PRO med kun 230W ?

SIS735! Meget rost hvis man ikke skal overclocke og har mulighed for DDR-
RAM, men ok....

Jeg har for nylig samlet to maskiner med K7VZA og det fungerer ganske
uproblematisk. Vi skulle godt nok hente drivere til lydkortet hos ECS, men
det er jo også en overkommelig opgave.
Jeg ved ikke om det i praksis lader sig gøre med en 230W-PSU, men du får
ikke AMD til at anbefale det. Når du samtidig har en GeForce2-kort så....

Jeg ved ikke hvad det værste der kan ske er ? Ryger der en sikring i PSU ?
Men det er da et ATX kabinet du har ikk' ? Så kan du jo evt. bare skifte
PSU'en og beholde resten af kabinettet.