Windows2000 netværk adgang?
Fra : Benjamin Wivel

Dato : 14-10-01 21:58

Hej alle

Jeg har hjemme, et lille netværk med tre maskiner.
En pc med win2000 og
to med win 98.

Pcen med win2000 kan se og har fuldadgang til de to win98 PCer, men den
anden vej, fra win98 til win2000 maskinen, bliver man spurgt om adgangskode
til \\PcMedWin2000\IPC$!

Jeg erindre ikke at have konfigureret en adgangskode på noget tidspunkt, så
hvad er det for en kode den beder om? Ved opstart trykker jeg bare enter
uden kode.

Jeg er sikker på at det handler om en instilling i win2000, som jeg bare
ikke kan gennemskue eller finde ud af!

Håber nogen kan hjælpe mig!

MVH

Benjamin Wivel

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 14-10-01 22:57

"Benjamin Wivel" <benjamin@wivel.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
noget tidspunkt, så
> hvad er det for en kode den beder om? Ved opstart trykker

Lidt hjælp til hukommelsen: Da du installerede W2k-maskinen
blev du bedt om password til Administrator-kontoen. Tror du
det kunne være den?

Niels

Fra : Martin Petersen

Dato : 14-10-01 23:02

"Benjamin Wivel" <benjamin@wivel.nu> wrote in message
> [...]
>
> Jeg erindre ikke at have konfigureret en adgangskode på noget tidspunkt,

> hvad er det for en kode den beder om? Ved opstart trykker jeg bare enter
Windows2000 kræver et brugernavn til netværket, men i windows 98 har man
ikke mulighed for at vælge dette - windows brugernavnet sendes som
brugernavn.

Du skal derfor oprette en bruger på win2000 maskinen der svarer til det du
bruger til win98 (eller den anden vej: ændrer win98 brugernavnet til det du
bruger på win2000 maskinen).

mvh
Martin Petersen