løbesnue
Fra : langdal

Dato : 14-10-01 21:46

Hej!

Min far har en irriterende løbesnue - som lægen kalder det. Det er specielt
ved temperaturskift, f.eks. når han bevæger sig ud i den friske luft, at det
er helt tosset. Så løber næsen helt vildt med en tynd væske.

Håber der er nogen der har et godt råd.

Med venlig hilsen

Peter

Fra : PcDoctor

Dato : 15-10-01 04:23

Prøv med et par pust Efedrin eller Otrivin. Tror det kan købes i håndkøb i
dag.
Pas på med at overdrive, følg vedlagte brugsanvisning.
Begge midler er muligvis med på dopingliste.

PcDoc

--

newsmy7.429$ON5.3511@news.get2net.dk...

Fra : Ulla

Dato : 15-10-01 08:07

Præparater med rød solhat: Echinamin, Echinaforce. Kan vist købes på
apoteket i håndkøb, ellers i helsekostforretninger.

Fra : langdal

Dato : 16-10-01 18:22

Tak for de forhåbentlig gode råd, som jeg fluks vil overbringe min far!
Peter

Fra : Thomas Kratz

Dato : 18-10-01 21:16

langdal <langdal@get2net.dk> skrev

> Tak for de forhåbentlig gode råd, som jeg fluks vil overbringe min far!

Ikke for at være lyseslukker, men jeg tror desværre du vil finde, at ingen
af rådene vil hjælpe noget særligt. Og for at gøre ondt værre, så har jeg
ikke selv nogle bedre råd.

Med hensyn til Otrivin (efidrin kan man ikke længere få i næsespray) så
virker dette rigtigt godt mod stoppet næse, da det udvider luftvejene, men
har ingen effekt på løbenæse. Rød solhat virker måske nok hvis man tror på
det, men der er mig bekendt ikke nogen beviser på dens virkning mod snue.

Hvis der er tale om allergisk snue, vil et antihistaminpræparat som f.eks.
Allergodil eller Livostin (begge næsespray) have en god effekt. Hvis det
derimod ikke er en allergisk reaktion, og det lyder det ikke som, så vil
heller ikke disse præparater have nogen effekt.

Jeg lider selv af denne temperatur udløste snue eller hvad man nu kalder
det, og er derfor også meget interesseret i gode råd, jeg frygter bare, at
der ikke er så meget at gøre ved det.

Med venlig hilsen
Thomas Kratz

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 20-10-01 06:56

"Thomas Kratz" <thomas.kratz@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
man tror på
> det, men der er mig bekendt ikke nogen beviser på dens virkning
Simpel massage på hver side af næsen ind mod det sted hvor de to
ben støder sammen - virker sammentrækkende på alle slimhinderne i
bihulerne . Ca 5 min flere gange dagligt ( efter behov) og det har
ingen bivirkninger bortset fra det gør ondt når man er forkølet.
> [...]
> derimod ikke er en allergisk reaktion, og det lyder det ikke
som, så vil
> heller ikke disse præparater have nogen effekt.

Både NLP terapi, zoneterapi og akupunktur hjælper på de fleste
tilfælde af allergi.
> [...]
nu kalder
> det, og er derfor også meget interesseret i gode råd, jeg

Jeg har selv oplevet at denne temperaturudløste snue er mindsket
gevaldigt sammen min vinterhoste efter jeg er gået over på
blodtypediæten - der er også andre velkomne "bivirkninger" som er
dukket op i kølvandet *S*

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : langdal

Dato : 22-10-01 18:21

Hej Thomas
Jeg tror heller ikke, at min fars lidelse er en allergisk reaktion.
Nu prøver vi/han de forskellige råd.
Men jeg vil ligesom du gerne sige, at alle råd modtages med kyshånd. Det
kunne jo være, at man rendte ind i noget der virkede.
Endnu engang tak til gruppen for svarene.
Peter