Er dette hot eller not ??
Fra : Kongen

Dato : 14-10-01 17:32

Er dette hot eller not ????

Cpu : Amd Athlon 1400Mhz Thunderbird 266Mhz FSB Socket A
MB : Azza KT3-AV Socket A (200/266Mhz FSB, 2x/4x AGP, UDMA100)
Kabinet : ELLE MT-2000 Atx Miditower 300Watt Lownoise

Pris 3398,-

Er der nogen der har noget godt eller skidt at sige om dette køb.

--
Jan Pedersen
jp@person.dk

Fra : M. Aa. J.

Dato : 14-10-01 19:48

Det er godt hvis du gerne vil have en meget høj elregning....

alternativt kan det bruges til isskraber til bilen.

--
Venlig hilsen
M. Aa. J.

Fra : Kongen

Dato : 14-10-01 20:50

Tak for et positivt svar !!

Fra : M. Aa. J.

Dato : 14-10-01 21:01

Det var da så lidt, skulle det være en anden gang.

Fra : Kongen

Dato : 15-10-01 05:34

> Det var da så lidt, skulle det være en anden gang.

ja tak, men hvad er det du har imod det ???

Fra : M. Aa. J.

Dato : 15-10-01 10:46

Det har jeg skrevet.

--
Venlig hilsen
M. Aa. J.

Fra : raven

Dato : 15-10-01 07:44

On Sun, 14 Oct 2001 18:31:37 +0200, "Kongen" <jp@person.dk> wrote:

> [...]
>
>Pris 3398,-
>
>Er der nogen der har noget godt eller skidt at sige om dette køb.

Bundkortet er jo forsvundet fra edbpriser, så jeg måtte lige forbi:
http://www.azza.com.tw/Layout.asp?Page=Products&K=89

Det er da en fornuftig hjemmeside. Sidste nye bios er fra 23. maj (til
dette bundkort). Dvs. de er endnu ikke kommet med bios til support af
de athlon xp med sse support og prefetch.

Det er jo et uhyre traditionelt kt133a chipset bundkort for sdram.
Sdram er jo ikke sidste nye skrig. Har du noget, du skal genbruge ?
Ellers så køb ddr ram. Det er den vej det går, ligesom med
grafikkortene.

Så er der cpu'en: Det er jo den gamle model. De nye athlon xp cpu'er
der kom i sidste uge, bruger jo 20 % mindre strøm. Måske hentyder et
andet af svarene hertil. Dette er relevant, for de athlon 1400 er
altså ikke så lette at køle, - og slet ikke hvis man overclocker dem.

Kabinettet kender jeg ikke. Kan der sidde en kabinetblæser på
bagpladen under forsyningen ? Dette er det vigtigste.

Så du spørger om det hot !

Nej, det er ialfald ikke sidste nye skrig. Men det varmer, jo.

Hvad man ellers kan foreslå ? Efter min ærlige mening, så ville jeg
købe enten et abit kg7 eller et kr7 (med kt266a chipset, er ikke
udkommet endnu). Altså enten amd 761 chipset eller via kta 266a
chipset (endelig ikke kt266). Abit er kommet med nye bios'er til
support af de nye xp cpu'er.
Disse cpu'er fås fra f.eks. prc-data.

XP 1600 er f.eks. 1400 MHz, koster 1806,- kr. og er et meget bedre køb
end den 1400 du omtaler ovenfor.

www.shg.dk har udmærket ddr ram. De har f.eks. de dyre corsair ddr
ram, pc2400. Eller ser man kun pc2100 rundt omkring.

Eller muligvis et ecs k7s5a bundkort, hvis du ikke overclocker. Den
sidste nye bios er 26. september og supporter ikke xp. Men morgan
supporter den (duron 1000).

mvh

John