Ram til IBM Thinkpad A21m
Fra : Mogens Nielsen

Dato : 14-10-01 15:09

Hej,
jeg har et problem med min nye IBM Thinkpad A21m. Jeg vil nemlig gerne
udvide RAM'en, men tilsyneladende lader dette sig ikke umiddelbart gøre!
Jeg har prøvet 2 forskellige typer: først 128 mb PQI 133mhz SODIMM og
derefter 128 mb VeriTech 100mhz SODIMM. Begge gange uden held, den tæller
godt nok ram'en op, men når dette er gjort fryser den.
Muligvis skyldes problemet at der skal original IBM ram i, men jeg kan ikke
finde det nogen steder og det koster formentlig en formue!
Hvis der er nogen, som har en IBM Thinkpad A21m, som ved hvad der kan være
galt, eller måske selv har prøvet at udvide RAM'en og ved hvilken type der
skal i, hører jeg meget gerne fra jer...

Med venlig hilsen
Mogens Nielsen

Fra : Jonathan

Dato : 14-10-01 15:50

"Mogens Nielsen" <mogens_nielsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
> jeg har et problem med min nye IBM Thinkpad A21m. Jeg vil nemlig gerne
> udvide RAM'en, men tilsyneladende lader dette sig ikke umiddelbart gøre!

www.itbutik.dk har org. IBM ram til bla. a21m til ca. 1800,- for 256MB pc100
SODIMM....(IBM option 30L3069)
www.proconsult.dk har kingston ram til bla. a21m til ca. 1400,- for 256MB
pc100 SODIMM (Kingston KTM-TP390X/256)
www.laptop4u.dk har 256MB SODIMM ram til bla. a21m for ca. 1500

prøv at checke http://www.rambutikken.dk/rambutikken_priseks.htm

Det var hvad jeg lige kunne finde...håber det kan hjælpe...

mvh.

Jonathan

Fra : Karsten Vandborg Soe~

Dato : 01-11-01 16:56

Mogens> Hej, jeg har et problem med min nye IBM Thinkpad A21m. Jeg vil
Mogens> nemlig gerne udvide RAM'en, men tilsyneladende lader dette sig
Mogens> ikke umiddelbart gøre! Jeg har prøvet 2 forskellige typer:
Mogens> først 128 mb PQI 133mhz SODIMM og derefter 128 mb VeriTech
Mogens> 100mhz SODIMM.

Til listen over ram der ikke virker kan jeg tilføje:

Apacer 256MB PC100 SO-DIMM

Kan det passe at man skal betale ca. 1500kr for at få noget ram der
virker?

Jeg vil meget gerne høre fra folk der har et bud på et 256MB SO-DIMM,
til en mere fornuftig pris, der virker i en ThinkPad A21m.

Har nogen prøvet Kingston 256MB SO-DIMM som ifølge www.edbpriser.dk
sælges til 765,-?
--
(o_ Karsten Vandborg Sørensen