Flere "terminaler" til en PC
Fra : Peter Malling

Dato : 14-10-01 11:17

Kan det lade sig gøre at slutte 2 sæt tastatur/mus/skærm til én PC? Hvilket
styresystem skal man i så fald anvende? Kan det lade sig gøre under NT4?
Win2K? Hvad skal man have af ekstra udstyr? Kan det overhovedet anbefales
eller bliver det noget rod?

Mvh Peter

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 14-10-01 18:10

In article <3bc96641$0$221$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, malling@iname.com
says...
> [...]
> Win2K? Hvad skal man have af ekstra udstyr? Kan det overhovedet anbefales

Det kan vel i princippet lade sig gøre at tilslutte en eller flere input
enheder via USB portene eller et hub. Dog tror jeg ikke det er muligt at lade
flere personer arbejde på den samme computer samtidigt.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 14-10-01 20:02

"Peter Malling" <malling@iname.com> wrote in message
> [...]
> Win2K? Hvad skal man have af ekstra udstyr? Kan det overhovedet anbefales

Der var på et tidspunkt et firma der lavede noget et indstikskort der kunne
præcis det du efterspørger (altså sætte ekstra skærm,mus,tastatur til
indstikskortet og så reelt lave en virtuel computer), det hed 'buddy' hvis
jeg ikke husker heeelt galt.
Hvorvidt det fungerer godt skal jeg ikke kunne udtale mig om..

/Dennis

Fra : Lasse Jensen

Dato : 15-10-01 17:47

On Sun, 14 Oct 2001 12:17:24 +0200, "Peter Malling"
<malling@iname.com> wrote:

> [...]
>Win2K? Hvad skal man have af ekstra udstyr? Kan det overhovedet anbefales

Du skal nok over i en from for unix, hvis det skal kunne lade sig
gøre.

---
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Erik G Christensen

Dato : 15-10-01 18:28

Peter Malling wrote:

> [...]
> Win2K? Hvad skal man have af ekstra udstyr? Kan det overhovedet anbefales

En linux distribution (tre sæt at vælge imellem)
Der kan tilsluttes så mange, du har RS232 (seriel) eller nettilslutninger
til,
Med NT4 og W2K koster det knapper, proff systemer (citrix mainframe)

og det er generelt kun til "faste" systemer, dvs special programmerede
brugersystemer,
ikke spil til windows eller lign.

--
Regards Erik G Christensen