IP Adresser-Trace
Fra : Mediapro

Dato : 14-10-01 10:36

Hej NG

Vil høre om I kan hjælpe mig , har installeret firewall, vil høre om der
findes et program man kan spore en IP adresse der søger på mine porte og op
til flere der prøver at hacke på min puter

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 14-10-01 11:00

"Mediapro" <Mediapro@pc.dk> writes:

>Vil høre om I kan hjælpe mig , har installeret firewall, vil høre om der
>findes et program man kan spore en IP adresse der søger på mine porte og op
>til flere der prøver at hacke på min puter

Der er næsten med garanti ikke nogen, der forsøger at hacke dig.
Det meste er bare "støj", resten er automagiserede værktøjer som
BackOrifice, Nimda, CodeRed og hvad de ellers hedder. De er nærmest
ligegyldige set fra et overordnet synspunkt.

Hvis du alligevel er nysgerrig:

Europa: http://www.ripe.net/perl/whois
Amerika: http://www.arin.net/whois/index.html
Asien: http://www.apnic.net/search/index.html
Amerikanske militær: http://www.nic.mil/dodnic/

Mvh.
   Klaus.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-10-01 18:58

On Sun, 14 Oct 2001 11:35:54 +0200, "Mediapro" <Mediapro@pc.dk> wrote:

>og op til flere der prøver at hacke på min puter

Hvorfor tror du, at nogen prøver på at hacke din maskine? Siger
firewall-programmet, at de forsøger at hacke din maskine? Og siger
firewall-programmet noget om hvordan, dens alerts skal læses?

--
- Peter Brodersen

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 15-10-01 22:03

xtraceroute gør det grafisk på en jord klode.

www.ipindex.net er en gennemgang af whois.

ellers findes der en række databaser der alle hedder whois, søg i google.com

Ud over dette har google et katalog:

http://directory.google.com/Top/Computers/Internet/Protocols/Transmission_Pr
otocols/Networking_Resources/Addressing/