Monitor dp ???
Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 14-10-01 09:46

Ja dav.

Jeg kan ikke huske hvordan det hænger sammen.
skal dp være lille eller stor for at det er godt ???
Er 0,25 bedre end 0,26 ???

--
M.v.h.
Hans Nikolajsen

Fra : Steffen V Petersen

Dato : 14-10-01 10:40

> Jeg kan ikke huske hvordan det hænger sammen.
> skal dp være lille eller stor for at det er godt ???
> Er 0,25 bedre end 0,26 ???

DP er en betegnelse for, hvor langt der er mellem pixels'ne på skærmen.
Derfor: Jo lavere, desto bedre.

--
Venlig hilsen
Steffen V Petersen

Den autodidakte empiriker...

Fra : Lars

Dato : 14-10-01 12:09

On Sun, 14 Oct 2001 10:46:23 +0200, "Hans Nikolajsen"
<hn1@stofanet.dk> wrote:

>Jeg kan ikke huske hvordan det hænger sammen.
>skal dp være lille eller stor for at det er godt ???
>Er 0,25 bedre end 0,26 ???

Ja, hvis det er målt på samme måde, men vær opmærksom på at nogen
måler horisontalt og andre diagonalt.

vh
--
Lars,
<http://home3.inet.tele.dk/hgaarde/>

Fra : Esben

Dato : 14-10-01 16:05

"Lars" <go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, hvis det er målt på samme måde, men vær opmærksom på at nogen
> måler horisontalt og andre diagonalt.

Ja, og tallet kan variere alt efter hvor på skærmen man måler (hvordan måler
man sådan noget?). Alt i alt kan to skærme med samme dp give vidt
forskellige billeder.

--
Esben