hvilker firewall? (software)
Fra : Jacob Mogensen

Dato : 14-10-01 05:55

jeg har haft problemer med at Zonealarm filtrerer mere end godt er og på
den måde lukker for forbindelser (downloads etc etc...) er der nogen der
kender en god software firewall der er freware og virker?

(idet jeg undskylder at jeg ikke klarer at læse hele gruppen igennem)
venligst

Fra : Finn Jensen

Dato : 14-10-01 07:48

"Jacob Mogensen" <jkmo@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har haft problemer med at Zonealarm filtrerer mere end godt er og på
> den måde lukker for forbindelser (downloads etc etc...) er der nogen der
> kender en god software firewall der er freware og virker?

ZoneAlarm er nu udemærket. Prøv at sætte sikkerheden til mellem om ikke det
bliver bedre.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Kent Friis

Dato : 14-10-01 09:43

Den Sun, 14 Oct 2001 06:54:45 +0200 skrev Jacob Mogensen:
>jeg har haft problemer med at Zonealarm filtrerer mere end godt er og på
>den måde lukker for forbindelser (downloads etc etc...) er der nogen der
>kender en god software firewall der er freware og virker?

Hold dig fra "Personal Firewalls". De har ca. den modsatte funktion af
en normal firewall, idet deres formål er at forhindre DIG i at gøre ting
du *måske* ikke havde lyst til at gøre. Hvis du stoler på dig selv har
du ikke brug for en "personal firewall", og hvis du ikke kører nogen
server (Filsharing, IIS / PWS,...) så har du heller ikke brug for en
rigtig firewall.

En (ikke-personal) firewall's funktion er at holde to[1] *netværk*
delvist adskilt, så kun ønsket trafik kan gå fra det ene netværk til
det andet.

>(idet jeg undskylder at jeg ikke klarer at læse hele gruppen igennem)
>venligst

Hvad med FAQ'en? Dit spørgsmål er besvaret adskillige gange i gruppen,
og også med i FAQ'en.

Mvh
Kent

PS: Du får sikkert lige så mange forskellige svar, som der er forskel-
lige personer der svarer, for dit spørgsmål kan ikke besvares 100%
"rigtigt" eller "forkert". Der er mange måder at opnå en fornuftig
sikkerhed, men kun en måde at opnå 100% sikkerhed: klip alle kabler over
og grav PC'en ned under 3 meter beton.

[1] eller flere - tre er meget normalt (intern, extern, DMZ).
--
War does not determine who is right, only who is left.

Fra : ha

Dato : 14-10-01 10:15

>klip alle kabler over
> og grav PC'en ned under 3 meter beton.

..... hmm, men så er der vel problemet med worms!

mvh
ha

Fra : aGeS

Dato : 14-10-01 11:11

Prøv Sygate Personal Firewall. Den har vundet en del tests, hvor den typisk
er holdt op mod ZoneAlarm, Norton Internet Security osv.
Den er gratis for private brugere at bruge og virker fremragende.... Du
finder den her:
http://www.sygate.com/products/shield_ov.htm

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 15-10-01 22:05

En god software firewall, er altid en der kører på en selvstændig maskine...

Prøv trinux, fylder en disk og kan konfigureres som firewall. Kører på en
gammel 486.