Atamon
Fra : Maria

Dato : 13-10-01 19:41

Hej allesammen.
Jeg har hørt at atamon er godt til at holde muggen væk fra diverse
lædersager i stalden, er det rigtigt, hvordan er fremgangsmåden så.
Venlig hilsen Maria.

Fra : Iben

Dato : 14-10-01 12:05

Hejsa ...

> Jeg har hørt at atamon er godt til at holde muggen væk fra diverse
> lædersager i stalden, er det rigtigt,

Ja det er dét !!

Om der findes en bedre fremgangsmåde end min ved jeg så ikke, men jeg gør
det, at jeg til 1/2 liter vand bruger en kapsel fuld atamon. Jeg påfører
det læderet med en klud fugtet med blandingen. Hvis jeg ikke lige får det
gjort efter brug, gør jeg det mindst 1 gang ugentligt i vinterperioden. Men
det er bestemt en god ide alligevel at sørge for at sagerne hænger så tørt
som muligt eller de i det mindste bliver tørret godt igennem med jævne
mellemrum. Foruden man ikke må glemme den almindelig læderpleje ......

Iben

Fra : Anet

Dato : 15-10-01 19:03

alt dit læder har bedst af hænge hvor der bare er en lille smule varme. Ikke
for varmt men sådan ca. 15 grader og tørt. Læderet syntes jeg ellers ligesom
bliver mørt i det.

hilsen

Anet

Fra : Miki Hoe

Dato : 17-10-01 22:54

Plus at atamon er enormt godt til mug på hestens ben... når vi nu er ved
årstiden for mug..

Jeg plejer at lade min hest stå med et par atamon vædede bandager i et par
nætter(skal selvfølgelig tages af om dagen på folden og benene renses hver
dag) Og så er muggen pist væk..
Effektivt!

-miki-