Afsending af sms besked ?
Fra : Magnus

Dato : 13-10-01 19:24

Hvordan får konfigurere jeg JMail så den kan sende en sms besked til en
telefon hvor der kun står den ønskede besked "Test af sms" og helst ikke
afsenderemail inden selve beskeden sådan at sms beskeden et lettest af tyde.

/Magnus

varBesked = "Test af sms"
varSendernavn="Afsendernavn"
varSenderemail="afsender@domain.dk"
varTil_email="xxxxxxxx@sms.tdm.dk"

Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.ServerAddress = "websmtp.domain.dk"
JMail.sender = varSenderemail
JMail.SenderName = varSendernavn
JMail.subject = varBesked
JMail.AddRecipientBCC varTil_email

JMail.Body = ""
JMail.Priority = 3
JMail.Execute

Fra : Jimmy

Dato : 14-10-01 09:33

> [...]
> telefon hvor der kun står den ønskede besked "Test af sms" og helst ikke
> afsenderemail inden selve beskeden sådan at sms beskeden et lettest af

Du kan ikke sætte JMail op til at smide afsender-email efter selve beskeden.
Det er den måde telefoner præsenterer emails på.

Afsender email vil altid vises først på en telefon.

Hilsen Jimmy

Fra : Magnus

Dato : 14-10-01 10:59

> Du kan ikke sætte JMail op til at smide afsender-email efter selve
beskeden.
> Det er den måde telefoner præsenterer emails på.
>
> Afsender email vil altid vises først på en telefon.

Kan jeg ikke sende til flere på en gang via BCC istedet for at lave et loop
for hver post i databasen med nummeret?
Hvordan skal min kode herunder så se ud ?

Fra : Jimmy

Dato : 14-10-01 12:32

> Kan jeg ikke sende til flere på en gang via BCC istedet for at lave et
loop
> for hver post i databasen med nummeret?
> Hvordan skal min kode herunder så se ud ?

Du kan sagtens sende til flere på en gang.
Du kører blot addrecipient flere gange og behøver ikke at anvende BCC.

Vær dog opmærksom på at den fri nummerportabilitet gør, at du ikke kan vide
om du skal sende til sms.tdm.dk eller note.sonofon.dk osv.

Hilsen Jimmy