Opgraderingstips søges
Fra : Hans Pedersen

Dato : 13-10-01 19:11

Mit system kan ses på http://h2ns.dk/mycomputer.htm
Jeg har lyst til at opgradere skidtet lidt, og vil lige høre, hvor I
mener jeg kan hente mest performance. Jeg er IKKE spiller, men bruger
det til Photohop og masser af internetapplikationer, MP3, TV osv. OS:
W2k og nok snart XP

Jeg forestiller mig imidlertid følgende alternativer.

1) Opgradering af min Duron 650@900 til en T-Bird 1200, 200 FSB, der
er det maksimale mit A7V kort kan klare.

2) Smide 256 MB RAM mere i, så jeg har 512 MB.

Hans Pedersen
ICQ: 9178476 | http://h2ns.dk

Fra : Hans Pedersen

Dato : 13-10-01 21:42

On Sat, 13 Oct 2001 20:11:29 +0200, Hans Pedersen <h2ns@nospam.dk>
wrote:

>1) Opgradering af min Duron 650@900 til en T-Bird 1200, 200 FSB, der
>er det maksimale mit A7V kort kan klare.

Tillægsspørgsmål: Skal man have en 300W PSU for at køre med
ovenstående 1,2 GHz CPU?

Hans Pedersen
ICQ: 9178476 | http://h2ns.dk

Fra : Rasmus Kastoft-Chris~

Dato : 14-10-01 00:16

Ja det mener jeg men køb en 1400 den koster omkring 100kr. mere!!!!

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 14-10-01 04:00

Med alt det udstyr du har i og de opgaver du laver vil jeg helt klart
anbefale at du køber en 300W PSU (det påstår AMD desuden oxo at der skal til
for at få bedste performance...)
Hvis du har råd vil det nok være værd at købe en low noise PSU, forskellen
kan høres. Jeg har selv skiftet til low noise (min PSU stod af) og maskinen
er næsten lydløs, medmindre termostaterne i blæserne beslutter sig for at
tænde en af de i alt 8 blæsere jeg har monteret. (ja, maskinen knokler af og
til *GGG*)
Hilsen
Thomas

Fra : Hans Pedersen

Dato : 14-10-01 09:55

On Sun, 14 Oct 2001 05:00:20 +0200, "Thomas Nørgaard"
<nimbus39@hotmail.com> wrote:

>Med alt det udstyr du har i og de opgaver du laver vil jeg helt klart
>anbefale at du køber en 300W PSU

Thomas, du mener altså, at jeg vil få bedre perfomance ved at smide
noget mere strøm i maskinen? Den havde jeg ikke tænkt over, så et ægte
"OKEY" a la Gentleman Finn fra mig.

Hans Pedersen
ICQ: 9178476 | http://h2ns.dk

Fra : Hans Pedersen

Dato : 15-10-01 16:09

<nimbus39@hotmail.com> wrote:

>Med alt det udstyr du har i og de opgaver du laver vil jeg helt klart
>anbefale at du køber en 300W PSU (det påstår AMD desuden oxo at der skal til
>for at få bedste performance...)

Er slet ingen supplerende bemærkninger til Thomas' indlæg?

Hans Pedersen
ICQ: 9178476 | http://h2ns.dk

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 15-10-01 18:25

> Er slet ingen supplerende bemærkninger til Thomas' indlæg?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Hans Pedersen
> ICQ: 9178476 | http://h2ns.dk

Tja, hva skal jeg sige? Boller fra Kohberg?

Nej spøg til side!
Køb du den hurtigste CPU, du kan mase i dit bundkort og ellers gør som
Thomas siger: Vælg en Low noise PSU!
Du skal nok også overveje en støjsvag køler til CPU'en.
Når du alligevel skal have Win XP, så smid alt det ram, du kan i maskinen.
Det er nok 3 stænger a' 256 Mb.

Held og lykke

Jesper