Monitorering af atilsigtet HD adgang?
Fra : Jakob

Dato : 13-10-01 18:30

Hej

Er på stofanet, hvilket er er noget i stil med cable/adsl. Lige nu kører min
HD (uden jeg laver noget), og trafik-dioden blinker på modemet.

Blinkeriet kan jo skyldes, at computeren kontrollerer "eksistensen" af et
modem, men jeg undrer mig over aktiviteten på harddisken.

Mit spørgsmål er derfor: Er der et program, hvor man kan se den aktuelle
trafik (ind/ud), og hvor kan man i givet fald få fat på det henne?

Hører gerne nærmere :)

/Jakob

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 13-10-01 18:41

Jakob wrote:
> [...]
>
> Mit spørgsmål er derfor: Er der et program, hvor man kan se den aktuelle
> trafik (ind/ud), og hvor kan man i givet fald få fat på det henne?

Du skriver ikke hvilket O/S du kører, så jeg tillader mig at antage
at du kører Solaris 8 på en UltraSparc.

Kør en 'sudo snoop -d hme' for at få detaljeret information om hvilken
netværkstrafik dit hme interface ser.

Vh,

Ole Michaelsen,

--
power-lusers (read: running latest and greatest from Freshmeat,
insecure at extreme, owner does everything logged in as root cause

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-10-01 19:11

Ole Michaelsen wrote:

> Du skriver ikke hvilket O/S du kører, så jeg tillader mig at antage
> at du kører Solaris 8 på en UltraSparc.
>
> Kør en 'sudo snoop -d hme' for at få detaljeret information om hvilken
> netværkstrafik dit hme interface ser.

Ja, der er jo nogle som lever i deres egen verden.

Til Jakob: Prøv at se om ikke DU Meter kan bruges.
http://www.dumeter.com

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Hans Jørgensen

Dato : 13-10-01 20:49

Kim Ludvigsen wrote:
> Ja, der er jo nogle som lever i deres egen verden.

Man be'r selv om den slags når men ikke fortæller alt
relevant ...

--
Hans Joergensen, Taler for mig selv - http://nathue.dk
... The downtime was caused by a "Dual-Homed Bus Problem Warning"

Fra : Jakob

Dato : 13-10-01 20:58

Jep, enig....manglede at angive mit OS :)

Og en ekstra rettelse: "atilstigtet" er naturligvis "Utilsigtet"

Hygge!
/j

Fra : Jakob

Dato : 13-10-01 20:50

OK, nej det er ikke liiiige Solaris, men Win2K (selvom det ku' være
interessant at høre lidt mere om :)

Nå¨, men jeg lurer lige det link. Ser frem til at afklare mærkværdigheden!!

Mange tak for interessen, go' weekend

Mvh
Jakob

Fra : Peter Kjær

Dato : 14-10-01 10:02

Hej Jakob,

Hvis det ikke løser dit problem, kan du også prøve at gøre en "netstat" fra
en dos prompt, så kan du se om der er nogle forbindelser udefra til din PC.

--
Peter Kjær
http://air365.dk - dykkerklub for alle certifikater

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 15-10-01 22:08

du mener vel:

"netstat -na", det andet kan vi jo ikke vente på :)

Endvidere kan "netstat -s", give statestik der kan opdateres hvert sekundt,
"netstat -s 1"

Fra : Jakob

Dato : 16-10-01 19:15

OK...?! Fedtest

Takker!!! Jeg er vist ved at være på rette spor nu

Mvh
/Jakob

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-10-01 19:50

"Jakob" <jko@hum.auc.dk> skrev i en

> OK...?! Fedtest
>
> Takker!!! Jeg er vist ved at være på rette spor nu

Et andet godt spor at være rettet ind på, kan du, og andre, læse lidt
om her:
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

Dette er en venlig og høflig henstilling.

NYT - NYT - Om skabelsen og syndfloden <http://www.syndflod.dk>
Josef i Egypten: <http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-079.htm>
"Det evige Evangelium" - <http://www.sda-net.dk>

Fra : Jakob

Dato : 17-10-01 20:43

> Et andet godt spor at være rettet ind på, kan du, og andre, læse lidt
> om her:
> http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

Yes, jeg burde have cuttet i det. Takker....!

Jakob

Fra : Flemming Riis

Dato : 14-10-01 13:42

> Er på stofanet, hvilket er er noget i stil med cable/adsl. Lige nu kører
min
> HD (uden jeg laver noget), og trafik-dioden blinker på modemet.

Regmon/Filmon

> Mit spørgsmål er derfor: Er der et program, hvor man kan se den aktuelle
> trafik (ind/ud), og hvor kan man i givet fald få fat på det henne?

Download en sniffer

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 15-10-01 22:06

ethereal, søg på google, den kører på "alle" platformer.