Hvad kan det bruges til?
Fra : Jesper Schlæger

Dato : 13-10-01 17:16

Efter at have lært HTML efterhånden ganske grundigt er jeg blevet nysgerrig
efter at udforske PHP'en verden. Kan en af jer være søde at ridse op, hvad
fordelen er ved at starte forfra på kodningen - denne gang med PHP, og
hvordan jeg nemmest kommer i gang med at lære det grundlæggende?

--
Med venlig hilsen/best regards

Jesper Schlæger

Fra : Henrik Hansen

Dato : 13-10-01 17:44

"Jesper Schlæger" <schlager@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> fordelen er ved at starte forfra på kodningen - denne gang med PHP, og
> hvordan jeg nemmest kommer i gang med at lære det grundlæggende?

Mener ikke du starter forfra du udvider bare dit grundlag.

PHP er meget ofte brugt til at lave dynamiske sider med, dvs man har
et fast html layout hvor man smider indhold fra en database ud i,
hvilket er omkring 100% smartere end statiske sider (hvis man ser bort
fra de bliver lidt tungere).

Hvis man vil sende mail osv kan man også det, gæstebøger, forum,
tæller alt.

Hvad man skal gøre for at læse det kommer lidt an opå hvad din
baggrund er men du nævner ikke andet end html så jeg går ud fra det er
det eneste. Så skal du nok gå i gang med at læge grundlæggende ting om
programmering (if while etc), det kan du gøre ved at læse
php.net/manual, man kan også vælge at få fat i en bog om php, senere
skal du jo sikkert også lære om sql (for at hive ting ud af databasen)
så hvis bogen også dækker det er det godt. Jeg har ikke lige nogle
titler på tankerne, måske andre har det.

--
Henrik Hansen

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 14-10-01 10:59

Jesper Schlæger skrev: (messageID:

> [...]
> ridse op, hvad fordelen er ved at starte forfra på kodningen - denne
> gang med PHP, og hvordan jeg nemmest kommer i gang med at lære det

Jeg kan anbefale hæftet 'Start på PHP' fra IDG:
http://www.idgforlag.dk/default.asp?loadside=/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-408-4

Hæftet giver en god introduktion til PHP (og mySQL) og koster kun 69,- Når
du så har det grundliggende på plads, kan du med fordel læse videre i PHP
manualen på php.net og i diverse tutorials på nettet.

--
Kasper Damkjær - http://www.damkjaer.net

Outlook Express er _ikke_ en newsreader!
http://xnews.3dnews.net

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 18-10-01 16:01

"Jesper Schlæger" <schlager@tdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> ridse op, hvad fordelen er ved at starte forfra på kodningen - denne
> gang med PHP, og hvordan jeg nemmest kommer i gang med at lære det

Jeg kan kraftigt anbefale webcafe.dk/php. Det er meget ligetil.

--
Med venlig hilsen Esben