Via chipsæt og Creative lydkort
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-10-01 15:50

Hej hej. Nu har jeg haft klikkeri og andre lydproblemer. Både med Creative
og Terratec lydkort.

Har du et Audigy Platiniym eX. og der klikker det også en gang imellem.

Problemmet skulle efter hvad jeg har hørt, at bundkortetes via chip ikke
virker ordenligt sammen med sådanne PCI kort?

Men jeg hørte også at det kunne løses?

Jeg har et Abit kt7-raid. Som jeg løbende har firmware opgraderet. Har via´s
:

System Manufacturer VIA Technologies, Inc.
System Model VT8363

Hvad skal man helt eksagt gøre?

Takker

Mvh.- Bjarke

Fra : Wizeguy

Dato : 13-10-01 16:41

> [...]
>
> Men jeg hørte også at det kunne løses?
>
> Jeg har et Abit kt7-raid. Som jeg løbende har firmware opgraderet. Har

Hverken Creative Audigy eller Terratec lydkort burde have problemer med at
køre på dit bundkort. Du skal sørge for at lydkortet ikke deler ressourcer
med andre PCI enheder. Kontroller dette i
Kontrolpanel->system->Enhedshåndtering. Kig også efter i din manual til dit
motherboard, at du ikke har placeret dine PCI i slots der deler ressourcer
med andre optagede PCI slots eller Highpoint RAID Controlleren. Installer de
nyeste VIA 4-in-1 drivere (4.31+) og opdatere til seneste motherboardbios.
Endelig har en opdatering af driverne til Highpoint RAID controlleren
hjulpet mange med de symptomer du beskriver.

En sidste ting: Pas på med vildledende overskrifter en anden gang! Du
antyder, at dine problmer skyldes, at Creatives lydkort er inkompatible med
VIA's chipsets, mens du jo faktisk nævner både Creative Audigy og Terratec
(DMX X-Fire 1024??) i dit indlæg.

--
Med venlig hilsen/Best regards
Anders Albrechtsen