CPU-temperatur
Fra : Thomas Finnerup

Dato : 13-10-01 15:19

Hej men'sker,

Min 350 MHz Intel Pentium II ligger normalt på omkring 26-27 grader,
når den ikke laver noget. Når den arbejder hårdt, kan den godt komme
op omkring 32 grader (34-35 om sommeren). De sidste par dage har jeg
lagt mærke til, at den ligger på omkring 36 grader, når maskinen ikke
laver noget.

Det viser sig nu, at blæseren på mit gamle GeForce256 er holdt op med
at virke. Jeg ved ikke hvor længe det har været sådan, men jeg tror at
det måske er grunden til, at min maskine for et par uger siden
slukkede af sig selv, mens jeg spillede Max Payne. Jeg har godt nok
spillet meget Tony Hawk's Pro Skater 2 de sidste par dage uden
problemer, men Max Payne er jo nok også lidt mere krævende.

Er den "teori" helt ved siden af? Bør jeg købe et nyt grafikkort,
eller betyder blæseren ikke så meget for et gammelt GeForce?

- Thomas

Fra : Lasse

Dato : 14-10-01 09:27

Thomas Finnerup <TF@Picco.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:nvigst8emg2msqeq4o769q1drnsjmkb9eh@4ax.com...
> [...]
>
> Er den "teori" helt ved siden af? Bør jeg købe et nyt grafikkort,
> eller betyder blæseren ikke så meget for et gammelt GeForce?

CPU temperaturen er helt normal, og ang. GeForce blæseren, så kan de købes i
løsvægt og den er i øvrigt ret vigtig, da de gamle GeForce kort er de rene
strømslugere og bliver derfor meget varme !!.

Fra : Butch

Dato : 14-10-01 10:29

> [...]
> op omkring 32 grader (34-35 om sommeren). De sidste par dage har jeg
> lagt mærke til, at den ligger på omkring 36 grader, når maskinen ikke
Prøv at se om blæseren og køleripperne er fuldt med støv. Det er meget
almindeligt at en køler skal renses engang imellem.

> [...]
>
> Er den "teori" helt ved siden af? Bør jeg købe et nyt grafikkort,
> eller betyder blæseren ikke så meget for et gammelt GeForce?
Det lyder sansynligt at en for høj temperatur kan have betydning for
stabiliteten. Prøv at giv blæseren en lille dråbe olie
det kan tit rede en blæser som ikke vil starte. Du skal bare fjerne
det lille stykke klister mærke som sidder oven på blæseren så
har du frit udsyn til kuglelejet
Ellers kan du købe en vga køler i de fleste elektronik/computer
butiker til ca 50.- og skifte den du.

/Butch