Confirmation box
Fra : Dennis Hansen

Dato : 13-10-01 12:56

Hej,

Jeg er interesseret i at vise en confirmation box, der indeholder en
knap OK og en Cancel,
der er i forbindelse med at man har mulighed for at slette en artikel
fra en mysql base.

Jeg er klar over at jeg kan gøre dette ved at vise en ny side efter man
trykker på "slet linket"
og på denne side have et link der bare fører tilbage hvor man kom fra og
et der tager sig af at få artiklen slettet fra basen.

Men jeg kunne godt tænke mig det kom frem som en rigtig popup ting,
jeg fandt noget javascript der har noget kode som :

input_box=confirm("Click OK or Cancel to Continue");
if (input_box==true)

{
// Output when OK is clicked
alert ("You clicked OK");
}

else
{
// Output when Cancel is clicked
alert ("You clicked cancel");
}

Men her udføres jo bare en alert, jeg ville gerne køre noget php kode
inde i de if / else tuborgklammer,
det kan ikke lade sig gøre vel ?

Er der en anden løsning ?

Tak,

Mvh
Dennis

Fra : Anders Holst

Dato : 13-10-01 13:58

> [...]
>
> Men jeg kunne godt tænke mig det kom frem som en rigtig popup ting,
> jeg fandt noget javascript der har noget kode som :

Hej!

Du er på rette spor. Du skal blot via JavaScript reloade siden med en
parameter, fx sådan her:

<script language="Javascript1.2">
function confirmDelete(recordId) {
if ( confirm("Skal dette slettes?") ) {
window.location = "test.php4?case=delete&recordId=" + recordId;
}
}
</script>

Her kalder jeg desuden siden med en "recordId" så jeg kan se hvilken
DB-record, jeg skal slette.

Du skal nu blot via PHP tester for om $HTTP_GET_VARS["case"] == "delete".

- Anders

Fra : Dennis Hansen

Dato : 13-10-01 16:26

"Anders Holst" <daddas@nowhere.com> wrote in message

> [...]
> function confirmDelete(recordId) {
> if ( confirm("Skal dette slettes?") ) {
> window.location = "test.php4?case=delete&recordId=" + recordId;

Tak Anders,

Det hjalp mig på rette vej, nu kører det

Mvh

Dennis

Fra : Martin Petersen

Dato : 14-10-01 11:20

"Dennis Hansen" <dennis__hansen@hotmail.com> wrote in message
> Jeg er interesseret i at vise en confirmation box, der indeholder en
> knap OK og en Cancel,
> der er i forbindelse med at man har mulighed for at slette en artikel
> fra en mysql base.
<input type="submit" value="submit" onClick="return window.confirm('Er du
sikker??');">
bruger jeg til lige præcis det formål..

mvh
Martin Petersen