Dato lib.
Fra : Bo Lorentsen

Dato : 12-10-01 21:33

Davs ...

Jeg skal igang med noget kalender sjov under C++ meget snart og vil høre
om der er nogle af jer der er bekendt med et library med kalender
funktioner og gerne med uge numre og kalender omregninger.

Det skal IKKE være et GUI lib., men blor en samling C/C++ funktiler under
LGPL, eller anden open source.

I de gamle fidonet dage var der noget der hed CSnip, kan tænkes at der er
noget ligende stadigt ?

Venligst

/BL

Fra : Michal

Dato : 13-10-01 10:29

time.h

Fra : Bo Lorentsen

Dato : 13-10-01 23:36

In <3bc80959$0$250$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Michal wrote:

> time.h
Flink mand, bøv

/BL

Fra : R. A. Larsen

Dato : 13-10-01 20:05

"Bo Lorentsen" <bl@lue.dk> wrote:

> [...]
> funktioner og gerne med uge numre og kalender omregninger.
>
> Det skal IKKE være et GUI lib., men blor en samling C/C++ funktiler under

Jeg har lige set en annoncering af et perl modul med tilhørende C med
kalenderfunktioner udgivet under LGPL. Udvikleren siger, at det er beregnet
til brug i både C og perl. Du kan hente det fra
<URL:http://www.engelschall.com/u/sb/download/>

Her er et uddrag fra annonceringen:

This package consists of a C library (intended to make life easier for C
developers) and a Perl module to access this library from Perl.

The library provides all sorts of date calculations based on the Gregorian
calendar (the one used in all western countries today), thereby complying
with all relevant norms and standards: ISO/R 2015-1971, DIN 1355 and, to
some extent, ISO 8601 (where applicable).

The package is designed as an efficient (and fast) toolbox, not a bulky
ready-made application. It provides extensive documentation and examples
of use, multi-language support and special functions for business needs.

The C library is specifically designed so that it can be used stand-alone,
without Perl.

Håber det kan bruges.

MVH, René
--
Using Virtual Access
http://www.vamail.com

Fra : Bo Lorentsen

Dato : 13-10-01 23:38

In <VA.00000126.009b094e@r_larsen>, R. A. Larsen wrote:

> [...]
> kalenderfunktioner udgivet under LGPL. Udvikleren siger, at det er
> beregnet til brug i både C og perl. Du kan hente det fra
Tak skal du have, det vil jeg kikke nærmere på --- igen. Jeg ville blot
gerne vide om der var noget jeg var helt uvidende om og som alle andre
vidste

Tak for input jeg kikker på det (jeg er bare meget kritisk når der står noget
med Perl

/BL

Fra : Rasmus Christian Kaa~

Dato : 15-10-01 07:17

> Tak skal du have, det vil jeg kikke nærmere på --- igen. Jeg ville blot
> gerne vide om der var noget jeg var helt uvidende om og som alle andre
> vidste

det er der, ellers vil jeg betragte dig som en meget klog mand.