Hvorfor Ikke Virke? :)
Fra : Christian Flintrup

Dato : 12-10-01 21:57

Hej

Udstyr: Athlon 1000 mHz

Symptom: Ca 5 sek efter opstart slukkede computer af sig selv. Herefter
virker computer slet ikke og Athlon-processoren har et blåligt skær der
minder ubetryggende meget om afbrændt silicium.

Årsag: Vides ikke. Men processoren var ikke overclocket, den var
velkølet og føltes ikke varm efter uheldet.

Er min Athlon virkelig brændt af? Hvorfor er det sket? Kan man
overhovedet brænde en processor af uden at overclocke? Hvad kan mulige
fejlkilder være? Er det AMDs skyld / en garantisag?

Processoren er 2 dage gammel.

--
Christian Flintrup

Fra : Henning

Dato : 12-10-01 22:28

>Er min Athlon virkelig brændt af? Hvorfor er det sket? Kan man
>overhovedet brænde en processor af uden at overclocke? Hvad kan mulige
>fejlkilder være? Er det AMDs skyld / en garantisag?

Kølepasta??

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Christian Flintrup

Dato : 12-10-01 23:58

Henning <ingen@email.tx> wrote:

> Kølepasta??

Jeg har ikke brugt kølepasta.

--
Christian

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 12-10-01 22:37

"Christian Flintrup" <chr@mac.com> wrote in message

> [...]
> overhovedet brænde en processor af uden at overclocke? Hvad kan mulige
> fejlkilder være? Er det AMDs skyld / en garantisag?

Er du sikker på at køleprofilet var monteret rigtigt? Hvis den ikke rør
kernen så dør en AMD ret hurtigt. Hvis du selv har (fejl)monteret det vil
forhandleren sikkert ikke ta' den igen :-/

Tom tester:
http://www.tomshardware.com/cpu/01q3/010917/heatvideo-01.html

- Lars

Fra : Christian Flintrup

Dato : 12-10-01 23:06

Lars Jørgensen <lagojo@hotmail.com> wrote:

> Er du sikker på at køleprofilet var monteret rigtigt? Hvis den ikke rør
> kernen så dør en AMD ret hurtigt. Hvis du selv har (fejl)monteret det vil
> forhandleren sikkert ikke ta' den igen :-/

Jeg har selv monteret køleren. Men det sjove (som egentlig ikke er sjovt
:) er at den jo virkede fint i 2 dage inden det skete - og der blev ikke
rørt ved hardwaren i mellemtiden.

> Tom tester:
> http://www.tomshardware.com/cpu/01q3/010917/heatvideo-01.html

Uha - nej så slem ser min Athlon ikke ud :)

Men det er den samme slags "blå" farve der er udenom label'en
("kernen"?) i midten af processoren. Min er blot ikke krakeleret på
samme måde som Toms...

Tom må i øvrigt havde mange penge sådan at brænde 4 processorer af - han
burde give den ene athlon til mig :)

--
Christian