Montering af drev ude i byen?
Fra : Jeppe Eg

Dato : 12-10-01 21:25

Hej! Jeg har via ssh og ftp adgang til en konto på mit uddannelsessted,
hvilket jeg benytter meget. Jeg kunne godt tænke mig at vide, om der
findes et eller andet program der kan montere ens hjemmedrev "ude i
byen", på computeren der hjemme. Lidt ligesom man med f.eks med Samba
kan montere shares på et lokalnetværk.
Håber ovenstående giver mening.

Venligste Newbie-hilsner

Jeppe Eg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-10-01 22:19

Jeppe Eg <eg@oek.dk> writes:

> [...]
> findes et eller andet program der kan montere ens hjemmedrev "ude i
> byen", på computeren der hjemme. Lidt ligesom man med f.eks med Samba

Du skal have systemadministratoren på dit uddannelsesssted til at
tillade eksport af den NFS-partition hvor dit hjemmekatalog ligger til
din hjemmemaskine.

Det vil vedkommende med meget stor sandsynlighed ikke...

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Nils Lastein

Dato : 12-10-01 22:38

"Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> wrote in message

> [...]
> din hjemmemaskine.
>
> Det vil vedkommende med meget stor sandsynlighed ikke...

Øhh..... Man ville da også kunne bruge samba --- med de rigtige rettigheder
forståes.

Nils

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-10-01 00:29

"Nils Lastein" <nila@dsr.kvl.dk> writes:

> Øhh..... Man ville da også kunne bruge samba --- med de rigtige rettigheder
> forståes.

Jovist. Spørgsmålet er om de rigtige rettigheder er opnåelige.

Men Samba-adgang skulle gerne være mindre følsomt end NFS-adgang.

Fra : Christian Joergensen

Dato : 13-10-01 01:12

Tag evt. et kig på <http://ftpfs.sourceforge.net/>

--
Christian Jørgensen / Sorry, but my karma just ran over your dogma.
http://www.razor.dk /

Fra : Mads Toftum

Dato : 13-10-01 10:48

On Sat, 13 Oct 2001 02:12:18 +0200, Christian Joergensen
<mail@phpguru.dk> wrote:
> Tag evt. et kig på <http://ftpfs.sourceforge.net/>

Eller http://sourceforge.net/projects/dav/

vh

Mads Toftum
--
`Darn it, who spiked my coffee with water?!' - lwall