etv=E6rks= problem og Apache
Fra : Henrik Farre

Dato : 12-10-01 20:48

Yello

Der er et eller andet galt med mit system/netværk. Hvis systemet har
ståen i et stykke tid, og jeg så starter Apache, for jeg en 403 fejl.
Hvis jeg stopper Apache og så genstarter netværket, og så igen starter
Apache, virker det igen et stykke tid. Hva' fan' sker der??

I log fileren står der ikke noget om problemer med netværket, og i
/var/log/httpd/access_log står der (hostname ip har jeg erstattet):

hostname - - [12/Oct/2001:21:17:24 +0200] "GET /Themes/amigaos/right-corner.png HTTP/1.1" 304 -
ip.ip.ip.ip - - [12/Oct/2001:21:36:35 +0200] "GET /amigaos.php?id=guides&sel=linux&page=index HTTP/1.1" 403 366

Hvorfor går den fra at vise mit hostname til at vise min ip?? Er det
noget med DNS'en??

Nogen der har en god ide?

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre (enrique@obel.auc.dk)

Webpage: http://Welcome.to/Webbench
-If I where God, I would recompile the penguin with --enable-flying.

Fra : Kent Friis

Dato : 13-10-01 10:11

Den Fri, 12 Oct 2001 21:47:39 +0200 skrev Henrik Farre:
> [...]
>
>Hvorfor går den fra at vise mit hostname til at vise min ip?? Er det

Kører du DHCP? Så er det sikkert DHCP-klienten der ændrer dit hostnavn
til det den får fra DHCP-serveren. Det _kan_ slås fra, men hvordan man
gør det afhænger af hvilken klient du bruger.

Mvh
Kent
--
War does not determine who is right, only who is left.

Fra : Henrik Farre

Dato : 13-10-01 11:30

Yello

I artikel <9q90f3$1s$4@sunsite.dk>, skrev "Kent Friis" <kfr@fleggaard.dk>:

> Kører du DHCP? Så er det sikkert DHCP-klienten der ændrer dit hostnavn
> til det den får fra DHCP-serveren. Det _kan_ slås fra, men hvordan man
> gør det afhænger af hvilken klient du bruger.

Ja, jeg bruger DHCP, og der har været nogle problemer med det på
netværket. Jeg bruger dhcpcd-1.3.20pl0. Men jeg bliver ikke meget klogere
af man siden. Kan du pointe mig i den rigtige retning??

Fra : Kent Friis

Dato : 13-10-01 12:22

Den Sat, 13 Oct 2001 12:30:10 +0200 skrev Henrik Farre:
> [...]
>netværket. Jeg bruger dhcpcd-1.3.20pl0. Men jeg bliver ikke meget klogere
>af man siden. Kan du pointe mig i den rigtige retning??

-H Forces dhcpcd to set hostname of the host to the
hostname option supplied by DHCP server. By
   default dhcpcd will NOT set hostname of the host to
   the hostname option received from DHCP server.

Hvis -H er sat, så prøv at fjerne den.

Mvh
Kent
--
War does not determine who is right, only who is left.